Oppskrift: stekt ris m/ kylling og sopp

Dette startet egentlig med at jeg hadde lyst til å prøve ut stekt ris. Også tok jeg bare det jeg fant i frysern og i skapene. Til slutt hadde jeg denne retten. En utrolig god og mettende rett som jeg virkelig vil anbefale dere å prøve. Så her får dere oppskriften på min variant av stekt ris.

Du trenger:

2,5dl ris

5dl vann

1 grønnsaksbuljong

2 kyllingfileter

Fersk champignon

1ts pepper

1ts salt

2ts grillkrydder

1ts paprikakrydder

Slik gjør du:

Kok ris i vann og buljong.

Kutt kyllingfiletene i strimler eller terninger.

Ha dem i en stekepanne med litt olje og alt krydderet.

Stek kyllingbitene og legg dem i en bolle.

Stek sopp og legg dem også til side.

Ha ca. 3ss olje i en stekepanne/wokpanne og ha oppi den kokte risen.

Stek risen i 3 minutter, før du tilsetter kylling. Bland det godt sammen og stek det i 2 minutter til.

Server med stekt sopp.

Veldig enkelt og utrolig godt. Jeg kommer definitivt til å lage flere varianter av denne retten. Det er så gøy å prøve noe nytt og eksperimentere på kjøkkenet.

Om du ønsker flere gode oppskrifter burde du følge bloggen på facebook. Da går du ikke glipp av noen oppskrifter. Linken finner du under her. Jeg anbefaler deg å følge bloggen på facebook om du vil ha nye og spennende oppskrifter på middager, bakst og mye annet spennende. For det vil komme mange oppskrifter fremover.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg