Oppskrift: spøkelsespannekaker

Jeg har prøvd å finne på ting som alle kan gjøre, som ikke er så vanskelig. Ja, kanskje mest ting som er morsomt for barna. Derfor tenkte jeg at pannekaker formet som spøkelser kunne være gøy å prøve ut. Da fant jeg 2 måter å gjøre det på. For deg som vil gjøre det enkelt og for deg som gjerne bruker litt ekstra tid for å få formen perfekt. Uansett hvilken metode du bruker så vil det bli bra. Spøkelser kommer jo i mange former og størrelser. Så la oss ta en titt på hvordan jeg har lagd mine pannekaker for spooky season. Selve oppskriften finner du i bunnen av innlegget.

Den første her er den som kanskje tar lengst tid, men som gir et ganske stilig resultat hver eneste gang. Jeg brukte en kakeform av metall og la nedi stekepanna. Bare pass på fordi den blir veldig varm. Så når jeg skulle løsne den fra formen etter å ha stekt på den ene siden så måtte jeg bruke en gryteklut, men du kan så klart bruke en pølseklype og stikke ut pannekaken med en kniv eller noe sånt. Et lite tips er å smøre formen etter hver gang du har brukt den sånn at det ikke setter seg fast for mye. Alt dette krever jo mye lengre tid og energi enn den andre metoden, men det er slik du får dem like hele veien.

Den andre metoden er å begynne med litt røre, gjøre formen større for kroppen og avslutte med en tynn “hale”. Dette kan være litt vanskelig å få til. Så mitt triks her er å bruke kanten på stekepannen når du steker og ikke tegne dette i midten. Om du bruker kanten så kan du få de runde formen på spøkelset uten at den flyter utover. Dere har kanskje lagt merke til det når dere steker 2 egg i pannen at dem går som regel litt ut på sidene, men holder seg tykk på midten. Det er denne formen du  vil lage med pannekakerøra også. Om den flyter litt for mye ut på sidene kan du prøve å dytte røra på plass til den stivner i pannen.

Når du er ferdig kan gjøre som meg og tegne på et fjes med smeltet sjokolade/sjokoladepålegg.

Om du syns at spøkelser blir litt vanskelig så kan du jo prøve deg på hodeskaller. Da lager du bare en runding og avslutter med en tykk strek under for å få på munnen. Også kan du tegne på øyne, nese og tenner med sjokolade. Ja, det er mye morsomt man kan prøve på. Faktisk er det kun fantasien som setter grenser.

Trenger du en god oppskrift på pannekaker? Vel, jeg har det også. Her får du min favorittoppskrift på havrepannekaker:

Du trenger:

4,5dl hvetemel

3dl havremel

50g smør

1ts matron

2ts bakepulver

1ts vaniljesukker

6dl melk

2egg

3ss brunt sukker

Slik gjør du:

Bland egg, melk, flytende smør (avkjølt) og brunt sukker med en håndmixer. Om du ikke ønsker å bruke smør kan du bytte det ut med olje.

Bland inn alt det tørre og pass på at alle klumper er blitt rørt ut. Bland det med en håndmixer for å få en mest mulig jevn røre.

Og så er det bare å steke pannekakene som vil smake fantastisk og ikke minst er denne røren litt lettere å håndtere.

Slik lager du altså nydelige pannekaker formet som spøkelser. Og hvis du ikke vil gå glipp av flere spennende og gøyale oppskrifter/tips til halloween så burde du følge bloggen på facebook. Du finner linken under her sammen med youtuben min og instagram som også kommer med mye spennende fremover. Særlig på youtube som allerede har en video der jeg pynter opp til oktober. Alt dette og mye mer finner du altså på mine plattformer. Følg gjerne med videre for mer innhold.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg