Oppskrift: soppsuppe m/ris

Jeg har aldri smakt soppsuppe (som jeg kan huske), men jeg har alltid hatt lyst til å prøve det. Og det er jeg veldig glad for at jeg prøvde ut for det var så utrolig godt. Dette kommer jeg definitivt til å lage igjen. Ikke bare var det godt, men det var også veldig enkelt. Også er det jo sunt. Noe som også er veldig fint er jo at den er vegetarisk. Med focaccia så mettet det også veldig. Så denne suppen er noe av det bedre jeg har lagd av vegetarmiddager. Om du har lyst til å prøve ut denne nydelige suppa så får du oppskriften rett under bildet.

Du trenger:

2 små gulrøtter
3-4 sopp
1/2 løk
1ts hvitløkspulver
1dl ris
1L vann
1 grønnsakbuljong

Slik gjør du:

Ha 2ss olivenolje i en kjele.

Kutt sopp i biter og finhakk løk.

Putt det oppi kjelen og stek det til det er gyllen brunt.

Ha gulrot og hvitløkspulver oppi.

Tilsett ris, vann og grønnsakbuljong.

La det koke i ca. 20 minutter, til risen er ferdig kokt.

Server med focaccia, loff eller noe lignende.

Om du ikke vil gå glipp av noen flere oppskrifter så anbefaler jeg deg å følge bloggen på facebook. Du finner linken under her, sammen med link til min Instagram og Youtubekanal. Der er jeg også veldig aktiv. Så hvis du vil følge meg så vil det være mye å følge med på. Også håper jeg denne oppskriften falt i smak hos deg. Om du prøver den så kom gjerne tilbake og fortell meg hva du syns. Det gjør meg alltid glad å høre fra dere.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg