Oppskrift: smoothie

Jeg har lagd mange gode smoothier allerede, men hittil er dette absolutt min favoritt. Den smaker bare så utrolig godt. Ganske moro å få en så god smak på smoothie bare ved å slenge oppi noe. For jeg har ikke gått noe særlig etter oppskrifter. Faktisk har jeg bare sett hva dem har hatt oppi smoothie annet enn frukt også har jeg gått etter det. Også prøver jeg jo å tenke hva som kan være godt sammen og hvor mye jeg burde ha av hver ting når jeg skal blande frukt og bær. Så det er jo egentlig ganske lett og hvem som helst kan jo gjøre det, men jeg syns det allikevel er så gøy å dele disse oppskriftene med dere. Og man vet jo aldri. Plutselig dukker denne oppskriften opp hos noen som kanskje ikke har tenkt tanken å sette akkurat disse ingrediensene sammen, men fikk lyst til å gjøre det etter å ha sett dette. Derfor deler jeg masse smooothie oppskrifter (i tillegg til mange andre oppskrifter). Så her kommer det en ny (og den beste hittil) smoothie oppskrift.

Du trenger:

1,5dl jordbær

1dl blåbær

1 ball spinat

3dl mango

3dl kokosmelk

Alt du trenger å gjøre er å blande alt sammen i en blender/med en stavmixer. Så lenge det blir helt smooth er det samme hva du bruker.

Når jeg lager disse oppskriftene så bruker jeg mest mulig frossen frukt fordi det holder mye lengre i fryseren, men også fordi da får jeg en iskald smoothie. Både spinat, jordbær, blåbær og mango får man i frysedisken. Og det som er så utrolig kjekt med fryst spinat er at de kommer i baller og da bruker jeg alltid 1 ball til en runde smoothie. Enklere enn det blir det ikke.

Om du ikke ønsker å bruke kokosmelk så kan du også bruke mandelmelk f.eks. Det kommer jo helt an på hva du syns smaker best i smoothie. Personlig syns jeg at kokosmelk smaker utrolig godt i smoothie, så da bruker jeg det.

Om du ønsker å se mer av mine oppskrifter og vil ha mer inspirasjon til god drikke så kan du følge bloggen på facebook. Linken ligger under her. Da går du heller ikke glipp av noen av de andre oppskriftene. For det vil komme mange gode oppskrifter på både mat, kaker og mye annet godt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg