Oppskrift: Smoothie

Jeg har likt de andre smoothiene jeg har lagd, men denne er absolutt den beste. Så nydelig i smak og veldig søt farge. Fordi denne gangen ble det en søtere smoothie med mye godt oppi. Og hvis du lurer på hvor jeg har fått denne oppskriften fra så bare falt den i hodet mitt idet jeg skulle lage smoothie. For man som jo nesten ha hva som helst i en blender og lage smoothie ut av det. Det eneste som stopper er fantasien. Og om denne ikke frister så vet ikke jeg hva som gjør det. Altså se på den!

Hvis ikke denne skriker sommer så gjør ingenting det. Du burde virkelig prøve den. Så her kommer oppskriften på min nydelige smoothie.

Du trenger:

1 nektarin

6dl frossen jordbær

2 små, røde epler

3dl kokosmelk

Slik gjør du:

Skrell eplene og kapp vekk frøene osv.

Nektarinen må være godt moden og saftig. Dette får du ved å la nektarinen ligge på benken i et par dager.

Ha alt oppi en blender og bland det godt slik at det ikke er noen klumper.

Tips! Om du ikke ønsker å ha med skinnet på nekatrinen så drar du dette bare at. Det er lett når nekatrinen er moden nok.

Så er det bare å nyte en herlig fruktsmoothie med god samvittighet. Uten masse sukker (utenom naturlig fruktsukker).

Og slik lager du altså en smoothie med nydelig smak av jordbær og et hint nektarin. En perfekt drink til å nyte ute i solen på en varm dag, med din favorittbok eller strikketøy. Ja, uansett hva du gjør og hvor du er så vil denne smoothien gi deg en skikkelig god dag. Smoothie er jo en veldig god erstatning for godteri også. Så hvis du vil velge et sunnere alternativ å kose deg med så er dette et godt alternativ.

For flere gode oppskrifter på drikke, mat og kaker burde du følge bloggen på facebook. Da går du ikke glipp av noe. Linken finner du under her. Så hvis du likte denne oppskriften anbefaler jeg deg å følge med videre for mange flere.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Nydelig! Som diabetiker skal jeg ha kun en dl. bær pr dag/el 1/2 frukt. Derved brukte jeg litt under 1 dl jordbær og 1/4 nektarin og 1/4 eple. Det får gå! Akkurat min porsjon med 1 dl kokosmelk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg