Oppskrift: Smakfull havregrøt

Havregrøt er noe jeg aldri har skjønt at folk liker, men jeg måtte jo prøve da jeg fant inspirasjon til en helt annen type havregrøt enn hva jeg har sett tidligere. Ja, det er sikkert mange som allerede har prøvd, men jeg har ikke sett det før nå. Så her får dere en havregrøt som til og med jeg elsker.

Du trenger:

2,5dl havre

5dl usøtet mandelmelk

1 banan

1ts kanel

½ts salt

Slik gjør du:

Mos bananen og putt alle ingrediensene oppi en kjele.

Kok opp og skru ned varmen.

Rør hele tiden, mens det tykner. Dette tar fra 3 til 5 minutter.

Server med bananskiver og/eller blåbær.

Perfekt start på dagen eller når på dagen du måtte ønske å spise det. Uansett var det veldig godt og anbefales virkelig å prøves. Ikke bare er den god, men det er jo også veldig billig å lage og er mettende. Med andre ord er det god mat som holder lenge og er bra for kroppen. Jeg kan nesten ikke vente med å prøve ut havregrøt med blåbær fra skogen.

Om du ønsker flere gode oppskrifter burde du følge bloggen på facebook. Da går du ikke glipp av noe. Linken finner du under her. Kun der vil du få alle oppskriftene både bakst, drikke og mat. Vil du virkelig gå glipp av det? Gode oppskrifter kommer hver uke.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Hei der 🙂
      Er som deg, og har vært skeptisk til havregrøt. Tror jeg skal prøve denne.
      Spørsmål: Dette må da bli en stor porsjon? Er den beregnet til to?

      1. Ja, det blir 2 skåler med havregrøt. 🙂 Går også an å sette resten i kjøleskapet og varme opp med litt mer mandelmelk. 🙂 Så koselig å høre at du ønsker å prøve ut selvom du er skeptisk til havregrøt. <3 Det gjør meg veldig glad. Håper den faller i smak.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg