Oppskrift: Sitron Crinkle Cookies

Disse både dufter og smaker utrolig godt. Og det beste av alt er jo at man kan bestemme om man vil at de skal ha den intense sitronsmaken eller om man vil ha en litt mildere smak. Alt står i oppskriften under her. Så enten du liker den sterke sitronsmaken eller du liker den milde så burde du absolutt prøve disse. Også varer dem jo utrolig lenge, som andre julekaker. Det beste ved disse, syns jeg er hvor flotte de ser ut. Vil ikke dem se fantastisk ut på årets kakefat til jul?

Du trenger:

3½dl hvetemel

1½ts bakepulver

Skallet fra en sitron
Saft fra ½ sitron (for ekstra smak kan du bruke hele)

150g smør

2dl melis

2 egg

+ melis til å rulle i

Slik gjør du:

Forvarm ovnen til 175°c.

Smør og melis piskes luftig.

Tilsett ett og ett egg. Husk å pisk det godt inn før du tilsetter neste.

Tilsett resten av ingrediensene.

Rull kuler på ca. 1ss størrelse og putt det oppi melis. Dekk kulene godt med melis.

Legg dem 3×3 på stekebrett med bakepapir.

Stekes midt i ovnen i 12-14 minutter (avhengig av størrelsen).

La de ligge litt på stekebrettet før du overfører dem til ei rist og lar dem avkjøles helt der.

Slik lager du altså slike nydelige sitron crinkle cookies. Småkaker som er perfekt å lage nå i julen. De holder lenge i en metall kakeboks og smaker jo helt fantastisk. Om du ikke vil gå glipp av andre julekakeoppskrifter burde du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Samme gjør du med min youtubekanal som vil bli fylt med masse juleinnhold fremover. Verdt å sjekke ut og abonnere om du er like glad i julen som det jeg er. Ikke glem å trykke på bjella for å få varsel når neste video kommer ut.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

9 kommentarer
    1. Hei. Lagde disse og de smakte veldig godt. Boksen er tom og jeg skal bake nye. På bildet i oppskriften ser de helt annerledes ut enn da jeg lagde de, mine fløt helt utover. Er det meningen? Det står også at man skal rulle kuler, men deigen ble veldig bløt og klissete, så det var ikke lett, men det gikk på et vis med å omtrent bare slippe en klump oppi en skål med melis…

      1. Ja, det er bare å rulle en klump med deig oppi melis. Da er de enkle å forme. Når det kommer til utseende så skal dem bli litt høyde på, men de skal også flyte litt. Jeg lagde en youtubevideo der jeg viser hvordan jeg bakte bl.a disse.

    2. De ser veldig gode ut + jeg er såå glad i bakst med sitron smak 😊 skal prøves! Kan jeg spørre om ca antall kaker ut av en deig?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg