Oppskrift: serinakaker

Serinakaker er jo utrolig enkelt å lage så denne oppskriften passer perfekt om man vil bake sammen med barna. Også er det jo koselig med noen lyse julekaker. De gjør ikke så mye ut av seg, men de er jo fortsatt utrolig fine med stripemønster. Så smaker de jo godt. Så her får dere oppskriften på en litt enkel, men god julekake.

Du trenger:

1 egg

250g hvetemel

2ts bakepulver

2ts vaniljesukker

150g margarin

100g sukker

Slik gjør du:

Bland hvetemel, vaniljesukker og bakepulver i en bolle og bland inn margarin.

Tilsett sukker og sammenvispet egg. Bland til du har en fast deig.

Sett deigen kaldt, gjerne over natten. Det er mye enklere å håndtere deigen når den er kald.

Rull deigen til en pølse (eller hvis du ønsker kan du gjøre som meg på bildet under). Kapp opp like store biter. I oppskriften står det at deh blir ca. 30 stk, men jeg fikk litt over 20 stk. Det kommer an på hvor store man ønsker å lage dem.

Rull dem til baller og legg dem på et brett med bakepapir.

Trykk forsiktig med gaffel.

Stekes på 200°c i ca. 10 minutter.

Det går så klart an å ha hakkede mandler over og i følge oppskriften er jo det vanlig, men er det noe jeg ikke klarer å spise så er det mandler. Så jeg har droppet det på disse. Dere kan gjøre som du ønsker så klart, men da vet dere hvorfor det ikke er en del av oppskriften. Noe jeg kan anbefale er å dyppe halve i smeltet sjokolade og dyppe i fargerikt strø eller bruke en sprøytepose til å lage striper av sjokolade/melis for å gjør de mer pyntet. Jeg velger å ha de helt uten noe fordi jeg skal lage så mye annet godt og da kan det være greit med noe litt mer plain inni mellom

Ikke glem å følge bloggen på facebook for å unngå og gå glipp av noen oppskrifter. Der ligger det også linker til tidligere innlegg om du ønsker å se på flere oppskrifter. Klikk HER for å komme til facebooksiden.

5 kommentarer
    1. Hei har laga deigen til serine kaker men den vart for fast , får ikkje rulla den til ei pølse. Kan eg ha oppi litt mere smør ?

    2. Hei eg har laga deigen til serine kaker men den vart for fast får ikkje rulla den til en pølse. Kan eg bruke litt mere smør ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg