Oppskrift: Rundstykker m/solsikkefrø

Jeg hadde lyst til å lage en enkel og grei oppskrift på rundstykker som man kan lage med barna eller bare slenge sammen uten at det er så mye jobb. Så her kommer en veldig enkel oppskrift på rundstykker med solsikkefrø.

Du trenger:

300g hvetemel
100g solsikkefrø
1ts salt
1pk tørrgjær
3dl vann
2ss olje

Slik gjør du:

Ha lunkent vann og tørrgjær i en bolle.

La det stå i 30 sekunder før du tilsetter resten.

Bland det godt sammen og kna deigen slik at den blir jevn og lett å jobbe med.

Sett deigen til heving i 1t.

Del deigen i 9 like store biter og trill dem runde.

Legg de på et stekebrett med bakepapir 3×3.

La dem få heve i 30 minutter.

Pensle med et egg eller vann. Strø gjerne over solsikkefrø (dette glemte jeg).

Stek dem midt i ovnen på 230°c i 15-20 minutter.

Avkjøles på rist.

De kan fint fryses.

Om du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter, kan du følge bloggen på facebook. Du finner linken under her, sammen med link til min youtubekanal og instagram om du ønsker å følge meg der. Jeg blir hvertfall veldig glad hver gang det kommer et nytt fjes på mine plattformer.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg