Oppskrift: Pizzasnurrer

Plutselig fikk jeg veldig lyst på pizza, men jeg hadde allerede spist middag. Så da lagde jeg pizzasnurrer. Dette går jo faktisk an å ha som både frokost, lunsj, middag, kveldsmat eller bare om du er fysen på noe godt. Ja, uansett når på dagen det er så passer det med pizzasnurrer. Kanskje du vill bake noe godt til barna sin matpakke eller gubben sin niste. Uansett håper jeg at denne oppskriften faller i smak. Jeg har lagd den helt fra bunnen, uten noen form for oppskrift fra nettet. Så dette er pizzasnurrer ala Cathrine. Lyst til å teste ut? Vel, her er hvertfall oppskriften.

Denne deigen gir 15 pizzasnurrer

Du trenger:

4,5dl lunkent vann

1ss sukker

1pk gjær

1ts salt

1,1L hvetemel

400g kjøttdeig

1pk tacokrydder

200g revet ost

ketchup/pizzasaus

 

Slik gjør du:

bland vann og sukker i en bolle. La sukkeret løse seg opp før du putter gjær oppi.

Ha i hvetemel og salt.

Bland det godt sammen, enten med kjøkkenmaskin eller for hånd.

Sett den til heving i 30 minutter.

Stek kjøttdeigen sammen med tacokrydderet.

Kjevle deigen til en firkant.

Smør på ketchup eller pizzasaus over hele flaten.

Ha på stekt, avkjølt tacokjøttdeig.

Strø over revet ost og rull den til en pølse.

Kutt skiver (gjerne med en kniv) og legg de på et stekebrett med bakepapir. Det er pass til 9 pizzasnurrer på et brett.

La dem etterheve i 15-30 minutter.

Stekes på 200°c midt i ovnen i 10 minutter.

Og så er det egentlig bare å nyte de hjemmelagde pizzasnurrene. De er veldig gode, luftige og rik på smak. Om du er ekstra glad i ost så kan du strø over litt ost på toppen, men jeg syns det var nok med det inni. Du kan også ha i andre ting som f.eks mais og paprika. Eller om du er som meg og vil holde det enkelt så lager du dem etter denne oppskriften. Jeg ble hvertfall veldig fornøyd og håper dere også blir det.

Følg bloggen på facebook HER for flere oppskrifter.

4 kommentarer
      1. Det finner du lett ved å søke på Google. Jeg bruker alltid dl mål fordi jeg er så lei av at vekta går tom for strøm hehe.
        Jeg bruker kyllingkjøttdeig. Det er vel smak og behag. Det du bruker til taco fungerer fint. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg