Oppskrift: Pide, Tyrkisk pizza

Jeg har prøvd meg på noe helt nytt. Det kan hende jeg har gjort det helt feil, men jeg har hvertfall gjort det på min måte og det ble hvertfall utrolig godt. Og er ikke det det viktigste? Dette er hvertfall noe jeg kommer til å lage flere ganger. Kanskje en annen vri neste gang. Her får dere hvertfall en veldig god oppskrift som jeg er veldig fornøyd med. Lyst til å prøve? Scroll ned og finn oppskriften på en helt ny vri på pizza.

Fyllet

Du trenger:

400g kjøttdeig

tacokrydder (jeg brukte 1/2 pakke)

1 tomat

1 rødløk

Slik gjør du:

Brun kjøttdeigen.

Ha i tacokrydderet og bland det godt inn i kjøttdeigen.

Finkutt tomat og rødløk.

Bland det inn i kjøttdeigen og sett det til side.

Bunnen

Du trenger:

3dl vann

1pk tørrgjær

1ss sukker

1ts salt

5dl hvetemel

Slik gjør du:

Ha varmt vann (ca.40c) i en bolle.

Løs sukkeret opp i vannet, før du har gjæren oppi og lar det stå i 3 minutter.

Bland inn alle de gjenværende ingrediensene.

Bland til du har en deig det er lett å jobbe med og ikke sitter fast i bakebollen.

Del deigen i 4 like deler.

Kjevle en og en. Ha den litt smalere i endene enn i midten.

Rull opp sidene og tvinn sammen endene.

Ha oppi fyllet.

Ha ost på toppen.

Stekes midt i ovnen på 200°c i 18-20 min.

Så er det bare å nyte en nydelig, tyrkisk pizza. Det er hvertfall sånn jeg lager den. Kan godt hende at den lages på en annen måte, men det er jo fint at man kan eksperimentere med oppskrifter og gjøre det til sin egen. Utrolig godt var det hvertfall.

Har du lyst til å få med deg flere gode oppskrifter fremover? Da burde du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her sammen med linker til andre steder du kan følge meg. Det vil komme mange spennende oppskrifter fremover, så det er bare å følge med om du ønsker å prøve noe nytt eller bare ønsker oppskrifter generelt. Mye spennende er hvertfall planlagt for tiden fremover.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg