Oppskrift: pepperkakebrød

Liker du smaken av pepperkaker? Da burde du prøve denne oppskriften på pepperkakebrød. Ikke bare smaker den godt, men det vil dufte helt fantastisk i huset i tillegg. Den er kjempe enkel å lage og passer perfekt å ha i frysern (hvis den ikke blir borte samme dagen). Du kan også oppbevare den i 6 dager i en tett beholder. Selv foretrekker jeg å ha det I frysern og ta opp det jeg skal ha, når jeg skal ha det. Da smaker det jo best. Om du vil prøve så finner du oppskriften under her.

Du trenger:

150g smør

0,5dl sukker

2 egg

1dl mørk sirup

5dl hvetemel

1ss malt ingefær

2ts malt kanel

1ts natron

½ts malt nellik

½ts salt

1ts vaniljesukker

2,25dl skummet kulturmelk

Slik gjør du:

Miks smør og sukker sammen.

Ha i ett og ett egg og bland godt mellom hvert egg.

Tilsett sirup.

Vekselvis tilsetter du melk og det tørre.

Spray/smør en brødform og hell røra oppi.

Stek midt i ovnen på 175°c i 45-50 minutter.

Avkjøl I formen først og ta den ut, legg den på ei rist og avkjøl helt.

Skal du fryse det og de ikke har lyst til å tine hele på en gang kan du skjære pepperkakebrødet i skiver.

Ønsker du flere spennende og gode oppskrifter til jul? Da burde du følge bloggen på facebook. Du finner linken under her. Samme med youtubekanalen min som jeg også legger ut masse juleinnhold. Masse spennende nå i jula.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

Vil du støtte meg økonomisk kan du gjøre det via min patreon HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg