Oppskrift: Pastarett

Til middag i dag valgte jeg å gå for noe uten kjøtt. Det er nemlig en rett jeg er veldig glad i og som vi ikke har hatt på veldig lenge. Så jeg tenkte at jeg kunne lage den i dag. Og siden det er en rett jeg liker såpass godt så kan jeg jo dele den med dere. Derfor kommer det en liten oppskrift i dette innlegget. Håper dere liker den.

Du trenger:

Pasta (skruer, rør eller skjell)

Pesto

Paprika

Tomat

Egg

Slik gjør du:

Kok pastaen slik du liker den. Noen liker å ha litt motstand og andre liker å ha den bløt. Så det er helt opp til hver enkelt hvor mye du vil koke den.

Kok eggene (hardkokt=10minutter) og avkjøl både pastaen og eggene i kaldt vann. Jeg pleier å bruke en sil og bare skylde over pastaen. Så legger jeg pastaen tilbake i kjelen.

Bland inn pesto i pastaen slik at den får et tynt lag på pastaen.

Kutt opp paprika og tomat i små biter. Bland det inn i pastaen.

Server med egg. Egget kan kappes opp og legges over eller bare legges slik som jeg gjorde på bildet over.

Og der har du en nydelig, rask og enkel middag som metter. Det smaker utrolig godt. Denne retten fikk jeg faktisk oppskrift fra en barneskole jeg jobbet på og barna der elsket dette. Så dette kan være en middag som alle kan like, uansett alder.

Kommer du til å prøve denne oppskriften?

Følg bloggen på facebook HER for flere oppskrifter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg