Oppskrift på brownie

Dere som har fulgt med på bloggen min har jo fått med dere at jeg er veldig glad i å bake. I dag var ikke noe unntak. Jeg lagde en brownie, smakte på røra og endte opp med sjokolade nedover den nyvaskede ovnen og rundt fjeset. Så da ble det ikke bare oppvask, men også vasking av ovnen. Heldigvis gikk det ganske fort. Jeg hadde musikk på øra siden samboeren min har sittet på soverommet i kveld. Det var greit å høre på musikk mens jeg bakte, men det var jaggu godt å få det av også. Jeg syns det er så godt med litt stillhet om kvelden. Da kan jeg bare sette meg i stolen og slappe av etter en lang dag. I dag har det jo skjedd ganske mye forskjellig. Å runde av denne dagen med å bake en kake var egentlig helt greit. Hvor mye av den kaken jeg kommer til å spise er en annen sak. Jeg spiser egentlig ikke så mye kake. Det går egentlig mest til samboeren min så det er jo greit at brownien ikke er så alt for stor.

Syns du denne kaka ser fristende ut? Her får du oppskriften på en saftig og god brownie.

Du trenger:

150g margarin

300g kokesjokolade

3 egg

4dl sukker

3ts vaniljesukker

3ss kakao

2,25dl hvetemel

Dette gjør du:

Smelt smør og kokesjokolade. Pisk egg og sukker. Sikt hvetemel, kakao og vaniljesukker inn i eggedosisen og hell det smeltede margarinet og kokesjokoladen sammen med resten. Rør det godt ut. Jeg pleier å bruke håndmixer.

Sett ovnen på 175°c og stek kaken i en 30x30cm form med bakepapir i 25 minutter.

Tips! Du kan også putte sjokoladebiter og hakkede nøtter i røren om du ønsker en liten vri på brownien din.

Fortell meg hvis du prøver deg på denne oppskriften. Den anbefales hvertfall. Den er utrolig saftig og seig. Det er min favoritt oppskrift på brownie hvertfall.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg