Oppskrift: ovnsstekte poteter

Når det kommer til poteter så er det jo mange måter å lage gode poteter på. Min absolutt favoritt er ovnsstekte poteter. Man kan gjøre det på flere måter sånn at det faktisk passer til alt mulig. Denne gangen skal jeg vise dere hvordan jeg lager poteter til laks. For når man skal ha laks og grønnsaker så vil man jo ha poteter og ikke pommes frites. Så det jeg gjorde var å kjøpe mandelpoteter, sortere ut de minste og bruke dem til fiskeretter slik som jeg gjorde denne gangen. Da tar jeg bare en ildfastform med litt olje og havsalt i bunnen, legger potetene oppi og strør litt persille på toppen. Jeg setter formen inn i ovnen og lar den varmes opp til 200°c. Etter det lar jeg den stå inne i 20 minutter (sammen med fisken i folie). De vil da bli myke, men ikke alt for myke. Så er det bare å nyte dem til fisk eller hva det måtte være. Disse potetene er gode til det meste. Om du dropper persille kan du ha tyttebær på til f.eks kjøttkaker.

Dette er jo ganske enkelt og de smaker utrolig godt. Jeg brukte mandelpoteter, men du kan jo bruke andre poteter så lenge de er små. Når de har begynt å bli skrukkete så er de ferdige (som dere kan se på bildene over). Om du ønsker å få dem helt myke så kan du la dem stå inne i 5-10 minutter mer. Noen pakker vil det nok også stå på hvor mye de skal stekes. Man får jo sånne små pakker med minipoteter som er beregnet for dette, men de er alt for dyre til at jeg kjøper dem. Disse mandelpotetene kjøpte jeg på tilbud. Som regel bruker jeg first price, men disse potetene smaker jo mye bedre.

Som sagt er det jo mange måter å lage ovnsstekte poteter på og jeg kommer til å vise dere etterhvert som jeg har lagd dem, men denne gangen ble det mine yndlingspoteter til laks. Jeg håper dere syns dette var nyttig og fikk lyst til å lage slike selv. Kom gjerne med tips til andre måter man kan lage disse på. Når det kommer til andre typer stekte poteter så vil det som sagt komme oppskrift på det også. De lager jeg litt annerledes så jeg tenkte uansett det kunne være fint å da dem hver for seg.

Ikke glem at april vil det bli daglig oppskrifter.

Om du ikke vil gå glipp av noen oppskrifter kan du følge bloggen på facebook HER.

4 kommentarer
      1. Absolutt. 🙂 De er kjempe gode. Noen ganger kan man jo bli litt lei av kokte poteter, men her kan man jo eksperimentere med krydder og urter så smaker blir mer spennende. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg