Oppskrift: Ovnsbakt laks

Fra nå av har jeg valgt å ha fisk hver søndag. For dere som følger meg har nok allerede fått med dere dette, men jeg har satt opp en matplan som skal gjøre at jeg/vi spiser mye sunnere. Så jeg har derfor satt opp fisk hver søndag. Vi har spist alt for lite fisk så nå var det på tide å gjøre noen endringer. Og når jeg først skal lage fisk så vil jeg helst lage det inni ovnen. Jeg er ikke så glad i pannestekt fisk. Mest fordi hele huset stinker fisk lenge etterpå. Så da ble det fisk i folie. Det beste ved ovnstekt fisk i folie er at den alltid blir saftig og god. Så hvis du ikke er så flink på kjøkkenet så burde du lage dette. Da får du alltid et saftig og godt resultat.

Denne gangen har jeg brukt first price laksefilet i skiver og den er faktisk utrolig god. Også er den mye billigere. Det gjør at man faktisk kan spise sunt uten å bli blakk på en middag. Det er jo halve prisen. Derfor kjøper jeg alltid first price sin laks. Det er jo bare helt vanlig fisk, men uten noe mer avsporing, her er oppskriften på en god laks i folie.

Slik gjør du:

Forvarm ovnen på 220°.

Legg en filet på aluminiumsfolie sammen med litt smør og krydder. Jeg har brukt salt, pepper, persille og koriander.

Pakk folien rundt fileten og sett den i ovnen i 15-20 minutter.

Serveres med poteter og grønnsaker.

Tips! Du kan legge grønnsakene i folie med litt smør eller sammen med fisken om du liker det. Potetene kan du steke i ovnen eller koke.

Jeg har ikke brukt poteter fordi når vi har kjøpt inn poteter så har det blitt kastet mye av det. Så jeg har derfor lagd mer grønnsaker i steden for å kaste masse poteter. Fordi det har blitt glemt bort. Man kan så klart ha andre ting til fisk, men jeg syns det er helt greit med grønnsakene. Mett blir jeg uansett.

Dette er faktisk den eneste fisken jeg liker. Vel, laks og ørret. Jeg føler allikevel at de er ganske så like i smak, men det er nå min mening. Og før dere sier noe så har jeg faktisk smakt på ganske mye forskjellig. Bl.a seibiff, fiskesuppe m/torsk, stekt makrell og helt sikkert andre ting også. Så jeg har prøvd mye, men ikke kommet over noe som jeg liker utenom laks og ørret. Jeg skulle ønske jeg likte mye forskjellig fordi det er mye gøy man kan lage, men etter å ha prøvd flere ganger så har jeg skjønt at jeg ikke kommer til å klare og begynne å like annen fisk. Og jeg er liksom 50% nordlending? Vel, pappa gav meg ikke smakssansene til en hvertfall.

Skal jeg være helt ærlig så fikk jeg veldig lyst til å lage flere slike innlegg med middager. Kanskje prøve ut noen helt nye oppskrifter. Det tror jeg kan bli veldig moro. Og da selvfølgelig dele oppskriftene med dere. For det er jo så mye godt man kan lage. Så jeg tror jeg må finne noen gode middagsoppskrifter og prøve ut noe spennende middager fremover.

Om du ønsker flere middagstips og oppskrifter kan du følge bloggen på facebook HER. Da går du ikke glipp av verken oppskrifter eller noe annet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg