Oppskrift: ovnsbakt kylling

Ovnsbakt kylling er noe jeg alltid har hatt lyst til å prøve. Det ser jo så fancy ut med alle de friske grønnsakene rundt. Så hvorfor har jeg ikke lagd noe sånt før nå? Vel, for det første har jeg tenkt at det har vært for mye jobb, men sannheten er at dette gikk veldig kjapt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har lagd noe sånt tidligere. Så fremover nå skal jeg prøve å lage mer mat som dette. Siden det ble såpass vellykket så har jeg også lyst til å dele oppskriften med dere så her har dere min versjon av ovnsbakt kyllingfilet. Håper det frister.

Du trenger:

Kyllingfilet

Brokkoli

gulrot

Sopp

Salt

Pepper

persille

Smør/olje

Slik gjør du:

Skrell gulrøtter (jeg har brukt 3 stk) og kapp dem opp i biter.

kutt soppen i biter (her brukte jeg 5 store).

Legg kyllingfiletene i midten av en stekeplate.

Legg gulrøtter, brokkoli (her brukte jeg frossen, ca. ⅓ av pakken) og sopp rundt.

Hell over litt olje/smør, litt salt og pepper og til slutt persille (jeg brukte tørket, men du kan bruke fersk). Hvor mye krydder, urter og smør/olje du vil bruke er opp til deg. Dette er smak og behag.

Stekes på 200°c i ca. 30 minutter.

Jeg gikk ikke etter noe oppskrift så dette er bare meg som har slengt sammen noe. Av og til går det kjempe bra og andre ganger ikke. Når det kommer til smaken på denne så kan jeg trygt si at dette er noe av det beste jeg har smakt og jeg kommer til å lage mer som dette i fremtiden. Samboeren min sine ord om denne middagen var at dette var det beste han hadde smakt. Så da er det vel kanskje verdt å prøve ut?

Jeg tror neste gang jeg skal prøve denne retten så vil jeg bruke fersk brokkoli, men ellers kommer jeg til å følge denne oppskriften.

Frister denne retten? Fortell meg gjerne om du skal lage denne retten eller om du har lagd den og hva du syns.

Følg bloggen på facebook HER for flere deilige oppskrifter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg