Oppskrift: Meksikansk kakao

Altså, det finnes ikke ord for hvor utrolig god denne var. Jeg lover dere at denne er verdt å prøve. Dette er hvertfall en oppskrift jeg kommer til å bruke mye fremover. Den var så mye mer enn kakao som vi er vandt til. At jeg faktisk har drukket rett i koppen og ikke har surret meg til å prøve denne oppskriften før nå er jo bare helt utrolig. Nå skal jeg hvertfall bruke denne mye mer og kanskje prøve ut andre oppskrifter også. For man finner plutselig noe nytt og spennende om man bare leter. Og så blir det en ny favoritt. Så denne oppskriften anbefaler jeg på det sterkeste.

Du trenger:

6,75dl melk (jeg brukte mandelmelk)

2ss kakaopulver

3ss sukker

1ts malt kanel

1ts vaniljesukker

1/2ts chilipulver

1/2ts salt

100g lys kokesjokolade

 

Slik gjør du:

Ha melken i en kjele.

Tilsett kakaopulver, vaniljesukker, chilipulver, salt, kanel og sukker.

Visp det godt sammen slik at det ikke er noen klumper.

Varm det over middels varme, men den skal ikke koke.

Når melken er varm tilsetter du sjokoladen og rører frem til sjokoladen har smeltet helt.

Så er det bare å nyte en helt fantastisk og ny kakao som du aldri har smakt lignende til.

Topp det gjerne med krem eller marshmellows.

Denne oppskriften er jeg så glad for at jeg kom over. Egentlig var jeg på utkikk etter en helt vanlig kakao oppskrift som jeg kunne dele med dere, men så fant jeg noe mye mer spennende. Og når jeg finner slike spennnede oppskrifter så må jeg jo bare prøve dem. Jeg elsker å prøve nye ting og særlig når det kommer til ting jeg selv kan lage på kjøkkenet. Nå som jeg har så mye tid i julen til slike ting så er det jo ekstra koselig å kunne lage sånt som dette. Forhåpentligvis høres oppskriften fristende ut for dere også. Og hvis du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter så anbefaler jeg deg å følge bloggen på facebook. Du finner linken under her. Samme gjør du med youtuben min som jeg legger ut masse spennende juleinnhold fremover. Dette er ting du ikke vil gå glipp av. Så klikk gjerne på abonner knappen og følg med når jeg legger ut neste video. Eller kanskje du vil følge med på min instagram. Vel, alle linkene finner du under her.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Det der høres deilig ut. Tror jeg prøver det i løpet av helga men må en tur på kiwi først. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg