Oppskrift: Medisterkaker

I går kveld/natt stod jeg og stekte medisterkaker. Det tok litt tid, men jeg ble ferdig til slutt. Jeg spurte moren min om oppskrift fordi jeg har aldri fått dem like gode som hennes. For meg finnes det ikke noe bedre enn mamma sine medisterkaker til jul. Så nå tenkte jeg at dere skulle få opppskriften jeg brukte i går.

Du trenger:

2kg medisterdeig
Salt
Pepper
5dl melk
2 egg

Slik gjør du:

Putt egg, salt og pepper oppi en bolle sammen med medisterdeigen.

Hell litt og litt melk oppi og bland det godt sammen.

Ta en håndfull med deig og form det til en bolle.

Ha smør i stekepannen og putt bollene oppi (jeg fikk plass til 7 stykker).

Brun dem godt på hver side. Hvis du skal spise dem samme dag burde du sette på et lokk for at dem skal bli helt gjennomstekte. Skal du  ikke bruke dem samme dag (sånn som meg) så lar du dem avkjøles før du pakker dem og putter dem i frysern.

Etter frysing: Ta en ildfast form og legg medisterkakene oppi. La dem stå i ovnen i ca. 30 minutter slik at dem blir gjennomstekte. For at de ikke skal bli tørre kan du bruke et lokk eller folie over den ildfaste formen. De kan også tines og stekes i pannen med lokk over.

Og så kan du nyte noen utrolig gode medisterkaker til jul. Om du lurer på hvor jeg kjøpte medisterdeigen så var det fra MENY. Jeg betalte ca. 200,- for 2 kg. Det høres kanskje dyrt ut, men det er ganske mange middager i det så egentlig er det ikke så dyrt som det høres ut. Og uansett så er ikke julen det samme uten skikkelige medisterkaker. Så hvis du ønsker noen skikkelig gode medisterkaker til jul så anbefales denne oppskriften på det sterkeste. Og om du ikek vil gå glipp av oppskriftene som jeg legger ut her på bloggen så kan du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Det anbefales om du er på utkikk etter noen gode oppskrifter til jul. Jeg har mange gode oppskrifter jeg ønsker å prøve ut. Det vil også komme tips til en god julemiddag.

Bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg