Oppskrift: medisterkaker

Noe jeg lager hvert år er medisterkaker. Jeg syns de smaker mye bedre om man lager dem selv. Hjemmelagd er jo alltid best. Derfor tenkte jeg å dele oppskriften min med dere. Den er kjempe enkel og de blir utrolig gode. Så hvis du ønsker å lage medisterkaker til jul så finner du oppskriften under her.

Du trenger:

2,5kg medisterdeig

5dl melk (jeg har brukt mandelmelk)

7ss potetmel

2-4ts pepper

4-5ts salt

Slik gjør du:

Bland medisterdeig og potetmel.

Spe med melk.

Ha oppi krydder. Her kommer det an på om du liker at det smaker krydder eller ikke. Om du er ekstra glad i krydder så kan du også bruke et par ts malt muskat og ingefær, men dette brukte ikke jeg denne gangen.

Når du skal steke dem så pleier jeg å ha en skål med vann til å dyppe hendene mine oppi. Da er det mye enklere å forme medisterkakene til boller.

Stek medisterkakene i pannen med godt med smør oppi. Dette vil også gi dem den ekstra gode smaken og holde dem saftige og gode.

Nå kan du enten fryse dem eller steke dem ferdig i stekepannen med lokk over. Jeg liker å steke dem halvferdige og fryse dem ned. Når jeg da steker dem i ovnen blir dem ikke tørre på grunn av oversteking. I en ildfast form med lokk steker jeg dem ferdig. Noe som gjør at alt av fuktighet holder seg inne og da smaker dem også helt nydelig.

Ønsker du flere oppskrifter? Da burde du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her sammen med bl.a min youtubekanal som også har masse spennende nå i julen. Sjekk gjerne ut Instagram også.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Jeg spurte en kollega av meg om hun skulle bake til jul; Det eneste jeg skal bake er medisterkaker, sa hun og lo. Men de der er gode og det er ikke få slike som lages i disse dager. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg