Oppskrift: luftige lapper

Jeg må bare dele denne oppskriften med dere fordi disse lappene var så luftige og gode. Dette er faktisk det beste jeg har smakt når det kommer til lapper. Så det var ikke tvil om at jeg skulle dele oppskriften med dere. For dette er en oppskrift jeg syns dere bør prøve. Disse kommer jeg definitivt til å lage igjen. Det er bare et ord som kan beskrive disse og det er NAM. Så hvis du vil lage luftige og gode lapper til frokost eller middag så er denne oppskriften absolutt å anbefale. Så her får dere oppskriften.

Du trenger:

4dl hvetemel

3dl melk

5 egg

2½ss sukker

3ss smør

½ts salt

1ts bakepulver

 

Slik gjør du:

Smelt smør og bland sammen alt i en bolle til du har en jevn røre.

La røren stå og svelle i 15 minutter.

Stek lappene i smør/olje i en varm stekepanne.

Snu den når du ser at røren på toppen begynner å stivne.

Et lite tips er å snu dem rolig sånn at man ikke får røren til å sprute rundt i pannen. For du vil ikke at det skal steke alt for lenge på den ene siden før du kan snu den. Da kan de bli tørre.

Som dere ser så har jeg ikke stekt dem for lenge og det gjorde at dem fikk en flott farge og det var stekt inni, men det var ikke tørre. Så om du ønsker å få perfekte lapper så steker du dem til de er gyldne og ikke alt for brune (som på bildet over). Da vil de garantert smake godt.

IKKE trykk den på dem fordi du vil ha dem så luftige som mulig.

Husk å ha i smør/olje for hver gang du steker eller pass hvertfall på at stekepannen ikke er tørr, men heller ikke for mye smør/olje oppi.

Server gjerne med frisk frukt eller syltetøy og rømme. Ja, eller hvis du vil ha noe ekstra godt kan du bruke sjokoladepålegg eller kanskje brunost. Det er mye godt man kan ha på. Uansett hva du velger så håper jeg det smaker.

Ikke glem å følge bloggen på facebook ved å trykke HER. Du vil ikke gå glipp av alle de gode oppskriftene på bloggen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg