Oppskrift: Lapper m/friterte bananskiver

Enten du ønsker deg en nydelig dessert eller en smakfull middag så burde du virkelig prøve ut denne oppskriften. Jeg er sikker på at du kommer til å elske den om du er like glad i søtsaker som meg. Denne oppskriften ble jeg så utrolig fornøyd med og jeg har gledet meg enormt mye til å dele den med dere. Her er den hvertfall og det er så mye mer enn bare en middag.

Lapper:

Du trenger:

4dl hvetemel

3dl melk

5 egg

2½ss sukker

3ss smør

½ts salt

1ts bakepulver

 

Slik gjør du:

Smelt smør og bland sammen alt i en bolle til du har en jevn røre.

La røren stå og svelle i 15 minutter.

Stek lappene i smør/olje i en varm stekepanne.

Snu den når du ser at røren på toppen begynner å stivne.

Friterte bananskiver:

Du trenger:

1ss smør

1ss honning

2ts kanel

1 banan

 

Slik gjør du:

Ha smør i pannen og la det smelte.

Tilsett kanel og honning.

Bland det godt sammen.

Kutt bananen i skiver og legg de oppi pannen.

Snu dem etter noen sekunder og stek dem likt på andre siden.

Disse nydelige bananskivene smaker også helt fantastisk til iskrem om du ønsker en litt annerledes topping.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg