Oppskrift: Kyllingsalat

I dag ble det en veldig hektisk dag når det kommer til middagen. Jeg tror jeg brukte 10 minutter på å lage hele salaten inkl. å steke kyllingen. Så dette er jo en rett man absolutt kan lage om man har dårlig tid. Nå hadde jeg jo strengt tatt ikke dårlig tid, men jeg hadde virkelig lyst til å få dette innlegget ut fortest mulig. Deadlinen min er jo egentlig 18:00 på hver middag i april, men noen ganger kan det jo gå litt krøll i opplegget og bli litt forsinkelser. Grunnen til at jeg måtte skyve det litt i dag var fordi samboeren min kom ganske sent hjem fra jobb, vi måtte i butikken og etter det hadde tiden gått så alt for fort. Så da kræsjet det litt i planene mine, men det går fint. Nå er hvertfall middagen lagd og jeg kan slappe av. Og dere kan kose dere med denne enkle oppskriften.

Du trenger:

1 Kyllingfilet

Salat
Tomat
agurk
Rødløk
paprika

Dressing:

2dl rømme
1/4ts salt
1/4ts pepper
15 basillikumblader
1ts sitronsaft

Slik gjør du:

Del kyllingfileten i 2 slik at dem blir tynne.

Her har du flere valg. Du kan enten bruke et grilljern slik jeg har gjort eller du kan bruke grillen. Du kan også bruke stekepannen om du vil det eller bare kjøpe ferdig stekt kyllingfilet.

Salat:

Del alle grønnsakene slik du ønsker. Enten kan du blande alt sammen i en bolle eller du kan gjøre som meg: Legg salaten i bunnen av en skål. Legg resten av grønnsakene i seksjoner på toppen. Skjær kyllingfileten i strimler og legg den fint på toppen. Ha dressingen i en egen liten skål og hell over/dypp kyllingen oppi når du skal spise eller legg den over kyllingen.

 

Dressing:

Finhakk basilikum.

Bland alt sammen i en bolle.

Ha det i små skåler til servering.

Så enkelt var det altså å lage dagens middag. Og det morsomme her er jo at jeg fikk lagd en enkel dressing til også. Utrolig nydelig mat som hvem som helst kan lage. Så hvis du trenger en veldig enkel, men smakfull middag så anbefaler jeg en kyllingsalat.

Jeg skulle egentlig lage guakomole til også, men det ble glemt bort da jeg stresset for å få dette innlegget ferdig. Det er jo mye annet godt her så det gjør jo egentlig ingenting. Godt smaker det jo uansett.

Følg bloggen på facebook HER for mange flere oppskrifter. Noen enkle, noen tar lengre tid, men forhåpentligvis smaker alle godt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg