Oppskrift: Kylling surret i bacon

Er det noe jeg virkelig har hatt lyst til å prøve, men ikke har gjort før nå så er det denne retten. Det har alltid hørtes så godt ut, men jeg har rett og slett ikke gjort det. Enten har vi ikke hatt bacon eller så har jeg bare glemt det helt, men nå har jeg altså prøvd det og er derfor her med en oppskrift til dere. Den var faktisk overraskende enkel å lage også. Så hvis du har lyst på kyllingfilet, men er lei av det samme gamle så har jeg en veldig god oppskrift til deg her:

Du trenger:

2 Kyllingfileter
1pk bacon
Revet ost (Cheddar og Norvegia)

Slik gjør du:

Snitt kyllingfileten, brett den ut og gjerne bank den litt sånn at du har en flat og jevn overflate å jobbe med. Dette vil hjelpe deg når du skal rulle den sammen etterpå.

Det neste du gjør da er å strø på revet ost. Jeg brukte cheddar og norvegia, men du kan også bruke annen ost om du vil det. F.eks passer mozarella fint til kylling. Prøv å få osten jevnt utover og ikke for mye.

Så er det bare å rulle den sammen slik at osten da blir lagvis (som en kanelsnurr). Når det er gjort så er det bare å surre bacon rundt og ha den i en ildfast form. Jeg brukte 3 baconskiver på 1 kyllingfilet. Steg for steg ser du på bildene under her:

Pensle gjerne med litt smør eller olje før steking. Jeg har brukt olivenolje.

Stekes i midten av ovnen på 180°c i 30-40 minutter.

Server gjerne salat og guakomole til slik jeg har gjort eller noe annet godt du syns passer til kylling. Og så er det egentlig bare å nyte en av de beste kyllingrettene som finnes.

Følg med på bloggen igjennom hele april. Det kommer nye oppskrifter hver dag og eneste stedet du vil få disse oppskriftene er her på bloggen. Jeg legger også ut link til oppskriftene på bloggen sin facebook gruppe. Den finner du ved å trykke deg inn HER.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg