Oppskrift: krydderkake

Jeg er så utrolig glad i krydderkake, men jeg føler at hvis jeg har lagd denne i en rund kakeform, slik den egentlig skal lages så ville jeg spist den opp. Derfor lagde jeg heller 2 kaker i brødform sånn at jeg kan fryse ned en av dem eller kanskje gi bort. Og da uten at det da er tatt noe av den. For det verste jeg vet er å komme med en kake som er skåret i. Altså det er jo ikke noe galt i det. Jeg syns bare det blir feil. Og med en kake i brødform så er det jo en perfekt størrelse uansett hvem man gir dem til. Ja, også går det jo uansett an å fryse den. For denne kaken er like god uansett. Så her er en oppskrift du virkelig vil prøve ut.

Du trenger:

200g smør

4dl sukker

4 egg

6dl hvetemel

4ts kanel

1ts malt nellik

2ts kardemomme

2ts bakepulver

2,5dl melk

Slik gjør du:

Forvarm ovnen på 175°c

Bland smør og sukker med en kjøkkenmaskin eller håndmixer til det blir hvitt.

Tilsett et egg av gangen og bland det godt mellom hver gang.

Ha i litt melk og litt av det tørre, bland og gjør dette helt til alt er blandet.

Ta en rund kakeform eller to små brødformer med bakepapir og hell røren oppi formen.

Stekes midt i ovnen i 50 minutter.

Avkjøl og nyt en helt fantastisk, saftig krydderkake. Dette var noe av det beste jeg viste som barn. Mamma lagde den aller beste krydderkaken og nå kan også du lage en like god krydderkake som henne. Bare følg oppskriften som vil du få et feilfritt resultat. Og om du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter kan du følge bloggen på facebook. Link finner du under her sammen med link til andre steder du kan følge meg.

Ikke glem at konkurransen som ligger på facebook avsluttes i kveld og du kan bli den heldige vinneren. (Trykk på linken til facebook under her for å komme til konkurransen).

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Oj oj.. jeg lagde kun 1, halverte oppskrifta. Den ble så god at jeg spiste halve før den rakk å bli helt kald 🤪 så takk for alle kaloriene.. men vell verdt det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg