Oppskrift: kaffegodis

Jeg kom over en veldig spennende og artig oppskrift som jeg bare måtte prøve ut. Og siden det ble en suksess  måtte jeg jo dele den videre med dere. Så om du leter etter noe godt å servere til gjester, burde du følge med her.

Du trenger:

3ss kaffepulver (som kan løses opp i vann)

1dl vann

200g sukker

2dl melk

120g maizenna

½ss smør

1 klype flaksalt

Slik gjør du:

I en kjele…

Løs opp kaffepulveret i vann og tilsett maizenna. Pass på å få blandet det godt sammen.

Tilsett melk og sukker og sett kjelen på lav-middels varme.

Rør godt til massen er tykk.

Tilsett smør og flaksalt.

Bland det godt til du har en helt jevn og fin masse.

Ha det oppi en boks med bakepapir i bunnen. Jeg brukte en tom isboks 1L, men du kan bruke en brødform.

Sett den i kjøleskapet til den har stivnet.

Skjær i biter og rull gjerne i sukker før servering.

Og slik lager du altså disse nydelige kaffegodisene til en ekte kaffe elsker. Om du ikke vil gå glipp av flere spennende og gode oppskrifter burde du følge bloggen på facebook. Du finner linken under her.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg