Oppskrift: horn m/ havre

Siden de halvgrove hornene ble en suksess så måtte jeg jo prøve meg på en variant med havre. Og de ble jo like flotte, så da måtte jeg jo dele denne oppskriften også. Jeg må beklage for et ikke så veldig fint bilde av det ferdige resultatet da, men det gikk litt fort i svingene og jeg la dem inn i frysern før jeg tok bilde. Slik ser det hvertfall ut halvfrosne.

Du trenger:

3dl vann

100g smør

1pk tørrgjær

2ts sukker

1ts salt

200g havremel

50g havre

250g hvetemel

+havre til toppen

Slik gjør du:

Ha varmt vann (ca. 40°c) i en bolle og tilsette sukker.

Når du har oppløst sukkeret i vannet kan du helle oppi tørrgjær og la det stå i 1-2 minutter.

Ha resten av ingrediensene oppi og bland det godt. Pass på at smøret har blandet seg godt inn og ikke ligger i klumper. Da er deigen ferdig eltet.

La deigen heve i 1 time.

Kjevle deigen til en runding. Har du ikke så stor plass kan du også kjevle den til en avlang firkant.

Bruk et pizzahjul og kutt trekanter.

Rull hver trekant fra den bredeste enden til tuppen. Husk alltid å legge tuppen under slik at den ikke går opp.

Etterhev i 30 minutter.

Pensle med et sammenvispet egg og strø på litt havre.

Stek på 200°c i 15 minutter.

Hvis du ikke vil gå glipp av andre spennende oppskrifter som denne så anbefaler jeg deg å følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Kun der vil du få varsel om alle oppskriftene.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg