Oppskrift: Grønnsaksuppe

I dag lagde jeg en helt nydelig grønnsaksuppe. Med en skikkelig god smak. Dette er noe jeg har savnet veldig. For hvis man skal ha en god grønnsaksuppe så må man lage den fra bunnen av, føler jeg. Så derfor tok jeg likså godt å utnyttet sjansen denne måneden til å få lagd en hjemmelaget suppe som er vegetarisk, sunn og lett å lage. Det kommer definitivt til å bli mye mer hjemmelaget suppe og gryteretter fremfor pose og ferdigmat. Dette smaker jo så mye bedre og er jo så mye bedre for kroppen. Så her er en nydelig oppskrift til dere:

Du trenger:

2l vann
2 buljongterninger (grønnsakbuljong)
½ løk
3 gulrøtter
½ purre
⅓ kålrot
½ hodekål
½ brokkoli

Slik gjør du:

Kok vann og buljong

Kutt opp grønnsakene og ha dem i vannet.

Slik kuttet jeg grønnsakene:

Purre kuttet jeg i tynne ringer

Gulrot kuttet jeg i skiver

Brokkoli kuttet jeg i små buketter

Kålrot kuttet jeg i små biter/strimler

hodekål kuttet jeg i strimler og så kuttet jeg det i 3

løk grovhakket jeg

La det koke frem til grønnsakene er myke. Dette kommer helt an på hvor mye kokt du liker grønnsakene. Om du er usikker så tar du bare opp en gulrotbit og smaker.

Enkel og god middag som ikke tar så lang tid å lage, men som er mye bedre for kroppen enn posesupper. Du vet hva du får og det smaker jo så mye mer av ferske grønnsaker. Dessuten kan du ha oppi akkurat det du vil.

Følg bloggen på facebook HER om du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter på deilig mat og mye mer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg