Oppskrift: Frokost eplekake

Jeg er veldig glad i eplekake, men det er jo ikke så veldig sunt. Så jeg hadde lyst til å prøve en litt annen variant. Og det må jeg si at var suksess. Det betyr jo ny oppskrift på bloggen som dere også kan teste ut om dere vil det. Bare se på den. Hvis ikke dette frister så vet ikke jeg. En liten eplekake med solsikkemotiv av epler.

Du trenger:

2,5dl havre

2 små epler/1 stort eple

3ss sirup

1ts vaniljesukker

1ts kanel

½ts natron

½ts bakepulver

2 egg

1ss smør/olje

Evt. 1 eple til pynt slik jeg har gjort.

Slik gjør du:

Forvarm oven på 180°c.

Ha alt oppi en blender eller i en bolle og bruk stavmixer. Så kjører du den helt til det ikke er klumper.

Kle en rund form med bakepapir (ca. 27cm) og hell røra oppi formen.

Stek kaken midt i ovnen i ca. 20 minutter.

Og så er det egentlig bare å nyte en skikkelig god kake, enten du vil ha noe godt til kaffen eller vil sette frem noe til gjestene dine. Uansett håper jeg denne kaken faller i smak.

NB! Denne kaken skal være lav. Så du gjør ikke noe galt eller har for liten form  kaken skal bare være sånn.

Hvis du ønsker flere spennende oppskrifter kan du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Jeg kommer til å dele mange nydelige oppskrifter fremover så det er bare å følge med. Og det gjør du ved å følge bloggen på facebook. Da går du ikke glipp av noen oppskrifter.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg