Oppskrift: En annerledes lasagne

Etter å ha sett noen som la ut noe på facebook som var litt likt denne retten, så fikk jeg lyst til å lage min egen vri. Og når jeg først tenkte på en egen versjon av den retten så kom det jo flere idéer til meg. Til slutt endte jeg opp med å lage en slags lasagne, men ikke helt likt. Så jeg tenkte jeg skulle dele en oppskrift siden jeg ble fornøydmed resultatet. Den er utrolig enkel å lage og den metter. For ikke å snakke om at den smaker utrolig godt og er veldig billig å lage. Så her kommer det oppskrift på min versjon av lasagne.

Du trenger:

400g kjøttdeig

Pastarør

1 glass pastasaus

Revet ost

SpareTips! Som pastasaus kjøpte jeg det billigste alternativet (Coop, first price osv.). Kjøttdeigen er kyllingkjøttdeig fra first price. Pastarør er kjøpt fra Havaristen, men det går jo fint an å bruke f.eks. pastaskruer fra first price. Og da har du en utrolig billig middag om du trenger å spare litt penger, men ønsker å spise noe godt.

Slik gjør du:

Stek kjøttdeig og ha pastasausen oppi.

Kok pastarørene.

Hell halvparten av pastarørene oppi en ildfast form.

Ha over halvparten av kjøttdeigen med pastasaus.

Hell så resten av pastarørene over.

Ha resten av kjøttdeigen med pastasausen på toppen av det igjen.

Avslutt med revet ost. Jeg brukt Norvegia, men du kan bruke Jarlsberg eller cheddar om du ønsker det.

Sett den inn i ovnen på 200°c i 10-15 minutter. Husk at alt er allerede ferdig. Alt du må gjøre er å smelte osten. Du kan også gjøre som meg: Sett formen inn i ovnen, skru på ovnen og la den stå i 20 minutter.

La den stå i noen minutter. Jeg kuttet opp salat først, sånn at den fikk hvile litt.

Du kan så klart ha andre ting som tilbehør også. F.eks kan servere retten med hvitløksbaguett eller loff med smør. Uansett hva du velger å ha til så håper jeg denne retten faller i smak. Også går det jo an å ha annen saus enn pastasaus for å få den gode lasagnesmaken, men det var derfor jeg valgte å gå for pastasaus. For å prøve noe nytt. Og det var utrolig godt!

Om du ikke vil gå glipp av flere gode oppskrifter og masse inspirasjon hver uke, burde du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Kun der vil du få varsel om nye oppskrifter på middager, bakst og drikke som jeg legger ut på bloggen. Og det vil komme mye spennende fremover som du ikke vil gå glipp av.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg