Oppskrift: Crinkle cookies

Nå kommer oppskriften på Crinkle cookies. Denne fant jeg på Pintrest og den så jo bare så utrolig god ut. Så da var det jo bare å bake en runde. Og jeg må si at de hvertfall dufter herlig og ser helt nydelige ut. Disse skal bli kjempe fine å ha på kakefatet. Disse tar lang tid å lage, men jeg syns absolutt de er verdt det. Jeg har sett dem i andre farger også, men sjokolade er min favorittsmak så jeg tenkte at jeg fikk lage disse først. Man vet jo aldri. Plutselig kommer det flere i andre farger også, men nå skal dere få oppskriften med sjokoladesmak.

Du trenger:

1 kopp kakao

1 ½ kopp sukker

½ kopp olje

4 egg

2ts vaniljesukker

2 kopper hvetemel

2ts bakepulver

2ts kaffe

½ts salt

 

Slik gjør du:

Bland kakao, sukker og olje til en jevn røre.

Tilsett ett og ett egg.

Rør inn alt det tørre, litt etter litt.

Settes i kjøleskapet i 4t.

Trill små kuler og rull dem i melis. Legg dem på ei plate med bakepapir.

Stekes på 175°c midt i ovnen i 10 minutter.

Avkjøles på rist.

Og så har du noen utrolig gode og veldig fine julekaker. Jeg likte hvertfall veldig godt utseendet på disse småkakene og jeg gleder meg skikkelig til å legge dem på et nydelig kakefat sammen med de andre julekakene. Det har også vært veldig gøy å prøve noe nytt. Nå har jeg fått en ny julefavoritt. Ja, denne må lages flere ganger.

Disse kakene fylte også en hel boks. Jeg håper bare jeg får plass til alle kakene jeg ønsker å lage. Det blir spennende å se. Jeg har hvertfall en julekake til som jeg har veldig lyst til å lage så det får jeg prøve å få lagd neste gang jeg skal bake. Hvis du ikke vil gå glipp av oppskriftene så kan du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. For det blir en del mer baking frem til jul. Så det er bare å glede seg. Det gjør hvertfall jeg.

Facebook

6 kommentarer
    1. Disse så spennende ut! 🙂
      Eneste eg lurer på er hvor mye koppen du bruker rommer?
      Har lyst å prøve meg på disse 🙂 Takk for oppskrift

      Vibbedille 🙂

      1. Koselig at du ønsker å prøve oppskriften. Jeg har et dl mål med denne målingen på seg så det blir som disse amerikanske “cup” målene. Så jeg bruker ikke en vanlig kopp. Men en liten kaffekopp skal gå helt fint om dl målet ikke har denne målingen på seg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg