Oppskrift: cookies m/peanøttsmør og havre

Har du lyst til å bake noen litt annerledes cookies som smaker helt nydelig? Da burde du følge med nå. For disse smaker utrolig godt og ser jo veldig søte ut også. Perfekt til å sette frem om du får besøk eller bare vil unne deg noe digg. Så her er oppskriften til dere, ferdig testet ut som alltid.

Du trenger:

2dl peanøttsmør

1ts vaniljesukker

2 egg

½ts natron

2dl havre

1½dl brunt sukker

1 kokesjokolade

Havsalt til å drysse på toppen

Slik gjør du:

Forvarm ovnen på 175°c

Bland sammen peanøttsmør og sukker.

Tilsett ett og ett egg.

Ha i havre, vaniljesukker og natron.

Om du vil ha sjokoladebitene inni og ikke oppå, blander du dem inn med det tørre.

Legg små topper på et brett med god plass mellom hver.

Hvis du har sjokoladebitene på toppen så legger du dem på nå. Det blir et finere resultat og du får like mye sjokolade på hver om du gjør det slik.

Dryss litt havsalt/flaksalt på toppen.

Sett stekebrettet i midten inni ovnen og stek cookiesene i 10-12 minutter.

Ta dem ut og la de hvile i et par minutter, før du flytter dem over på rist og lar dem avkjøles helt.

Så er det bare å kose seg eller fryse dem ned.

Også håper jeg de faller i smak.

Om du ønsker flere gode oppskrifter fra meg så anbefaler jeg deg å følge bloggen min på facebook. Linken finner du under her. Kun der vil du få varsler om alle oppskriftene som blir lagt ut her. Både mat, drikke og kaker. Og det kommer mange gode oppskrifter fremover som jeg tror du ikke vil gå glipp av.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg