Oppskrift: Cookies m/ dronningsjokolade

Når jeg først smakte cookies m/dronningsjokolade så var det gjort. Jeg elsker virkelig den smaken. Den sjokoladen gjør cookies enda bedre. Noe jeg ikke viste var mulig fordi cookies er farlig godt. Dessverre er dem veldig dyre i butikken så jeg tenkte jeg skulle lage en god oppskrift med denne dronningsjokoladen. Så jeg har prøvd noen oppskrifter, men det var først nå jeg fant en oppskrift som var perfekt. Derfor vil jeg dele denne oppskriften med dere. Hvis du er like glad i disse som meg så anbefaler jeg deg å prøve ut denne oppskriften. Og da får du helt ferske cookies. Noe som smaker enda bedre. Kan du virkelig la være?

Du trenger:

225g smør
200g sukker
200g brunt sukker
2 egg
400g hvetemel
1ts natron
2ts vaniljesukker
1ts bakepulver
300g dronningsjokolade

På bildet ser dere en annen kokesjokolade, men jeg brukte ikke denne. Jeg hadde bare ikke mer av dronningsjokoladen, men det viste seg at jeg ikke trengte mer heller. 

Slik gjør du:

Bland sammen smør og sukker+brunt sukker.

Tilsett ett og ett egg.

Ha i det tørre og bland godt.

Grovhakk sjokoladen.

Sjokoladebitene blander du inn til slutt, men ha gjerne 30-50g til å legge som pynt til slutt.

Lag en ball med ei skje og hånden (ca. 2 spiseskjeer med deig skal være passe).

Trykk den så litt ned på platen og legg på noen ekstra sjokoladebiter.

Ikke ha mer enn 5-6 per brett. (Jeg hadde 5)

Stekes midt i ovnen på 190°c i 12-15 minutter.

La dem avkjøle seg litt før servering.

Håper det smaker!

Tips! Om du ikke vil spise alle på en gang så kan du fint fryse deigen. Da baker du dem bare ut, putter på sjokoladebitene og putter dem inn i fryseren. Når du vil ha en cookies eller flere så kan du bare legge dem på et brett til dem er tint også steker du dem som vanlig. Jeg har gjort dette mange ganger og de smaker like godt som om deigen hadde vært fersk.

Denne oppskriften er faktisk noe av det beste jeg har brukt. Den gav jo et perfekt resultat. De ser jo ut som de kommer fra butikken og det har veldig mye med oppskriften å gjøre. I tillegg var smaken helt nydelig så denne skal jeg definitivt skrive ned i boken min sånn at jeg har den. Endelig har jeg nøyaktig den oppskriften jeg var ute etter, helt siden jeg først smakte cookies med dronningsjokolade. Hvis man aldri gir seg så finner man til slutt en perfekt oppskrift. Og dere som følger meg er jo så heldig at dere får alle oppskriftene rett i hånden, fra meg.

Om du har tenkt til å lage denne så si gjerne i fra i kommentarfeltet, enten her eller på facebook. Har du brukt en av oppskriftene jeg deler så blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger. Og om du ønsker en god oppskrift på noe jeg ikke har bakt ennå så fortell meg gjerne så skal jeg prøve så godt jeg kan å finne, lage og dele en oppskrift på nettopp det du ønsker.

Følg gjerne bloggen på facebook HER om du ikke vil gå glipp av noen oppskrifter.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg