Oppskrift: cookiekake m/banan

Jeg kom over denne nydelige kaken på Pintrest og hadde derfor lyst til å lage min egen variant. Siden jeg hadde noen bananer som begynte å bli litt for modne så tenkte jeg det kunne være greit å bruke dem i bakst. Og det er jeg glad for at jeg gjorde. Denne kaken ble så nydelig at jeg gleder meg over å kunne dele oppskriften min med alle dere. Så her kommer den:

Du trenger:

5dl hvetemel

1½dl brunt sukker

½dl sukker

150g smør/margarin

2 egg

½ts salt

1ts vaniljesukker

1 banan

2dl freia melkesjokolade (grovhakket)

5 ruter melkesjokolade til toppen (grovhakket)

Slik gjør du:

Bland sammen sukker, brunt sukker, egg, smør og salt med håndmixer el. til du har en jevn blanding.

bland inn hvetemel, vaniljesukker, most banan og sjokoladebiter.

Ha røra oppi en stor, rund form med bakepapir.

Stek kaken på 175°c midt i ovnen i ca. 30 minutter.

Avkjøl kaken før du skjærer i den.

Og slik får du en helt nydelig kake som har blitt en av mine absolutt favoritter. Prøve ut min nye favorittkake?

Ser den ikke bare nydelig ut? En myk og herlig kake med en herlig smak av banan og sjokolade. Perfekt med vaniljeis ved siden av. Jeg falt for denne kaken med en gang jeg tok første bit. Dette er første gang jeg har smakt en slik kake med banan og den skuffet absolutt ikke. Derfor håper jeg den faller i smak hos dere også.

For mange flere oppskrifter kan du følge bloggen på facebook HER

6 kommentarer
    1. Tusen takk for oppskrift. Denne skal jeg jammen forsøke nå i dag. Helgebaksten har jeg ikke vært så ivrig med i det siste, men fikk lyst på noe godt 🙂
      God helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg