Oppskrift: Brune pinner

Helt siden jeg flyttet for meg selv så har jeg bakt brune pinner. I år var så klart ikke noe unntak. Jeg syns det er utrolig koselig å bake og disse er veldig enkle. Man kan enten bake ei hel plate og kutte opp i biter eller man kan lage små pinner. Jeg liker å lage dem en og en, men denne gangen ble de så store at jeg måtte frem med pizzahjulet allikevel. Derfor er det utrolig greit med denne julekaken. Om man lager de for store så har man mulighet til å rette opp feilen. Og de blir jo like gode uansett.

Du trenger:

200g smør
200g sukker
1 eggeplomme
1ss sirup
1/2ts kanel
1ts vaniljesukker
1ts natron
300g hvetemel

Slik gjør du:

Smør og sukker piskes sammen.

Bland inn resten.

Lag pinner og dypp dem i perlesukker (eller strø over om du ikke vil ha så mye perlesukker på).

Stekes øverst i ovnen på 175c i 12-14 minutter.

La dem få avkjøle seg litt før du tar dem av brettet.

Disse kan du oppbevare i en kakeboks. De holder seg lenge og smaker utrolig godt. For meg er hvertfall dette et must når jeg skal bake til jul.

Og så hadde man enda en boks til full av julekaker til jul. Disse er jo også veldig gode. Som sagt er de veldig enkle å lage og hvis dem flyter sammen så er det utrolig enkelt å fikse. Dette er en av de kakene til jul som barn lett kan være med på å bake. Også blir det jo ekstra koselig når man kan bake sammen. Jeg vet hvertfall at barna vil bli veldig glad for å kunne være med å hjelpe på kjøkkenet til jul. Jeg syntes hvertfall det da jeg var liten (stor også for den sak skyld).

Kommer du til å lage disse gode kakaopinnene til jul?

Følg bloggen på facebook HER så går du ikke glipp av noen oppskrifter eller annet koselig til jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg