Oppskrift: bodybutter

Noe som er overraskende enkelt og utrolig koselig å lage er bodybutter. En veldig koselig gave å få også. Så i dette innlegget skal jeg fortelle dere hvordan dere ganske enkelt kan lage deres hjemmelagde bodybutter. Enten du vil gi det bort i gave eller bare ønsker å lage det til deg selv.

Du trenger:

2100ml kokosolje

200g sheasmør

10 dråper apricot kernel oil

Fragrance oil (den lukten du ønsker)

+ evt. Farge

Slik gjør du:

Smelt sheasmør og 500ml kokosolje i en kjele, på lav varme.

La det smelte helt.

Ha resten av kokosoljen oppi en stor bakebolle. Siden dette kun lages av organiske ingredienser så trenger du ikke være bekymret for om du kan bruke bollen senere.

Når det i kjelen har smeltet helt kan du helle det oppi bakebollen.

Tilsett apricot kernel oil og pisk dette sammen.

Ha oppi ønsket lukt (jeg brukte jordbær) og pisk det luftig.

Om du ønsker farge på hele eller noe av det, tar du og vender det inn nå.

Jeg valgte å dele det i 2 og farge den ene rosa og ha den andre hvit.

Fyll krukker/bokser som du ønsker å ha det i. Jeg har kjøpt krukker på Søstrene Grene, men disse kan du få tak i hvor som helst egentlig.

Jeg fylte en sprøytepose med en farge på den ene siden og en annen farge på den andre siden. Så når jeg sprøyta ut ble det som en jordbærmilkshake, men du kan gjøre det slik du selv ønsker. Kanskje du ønsker lagvis sånn som venninna mi gjorde med den på bildet over eller bare ha en farge. Uansett håper jeg du blir fornøyd.

For flere spennende oppskrifter bør du følge bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Sjekk storyen min for masse spennende hver dag. Har du gått glipp av noe så ligger det mange forskjellige høydepunkter på profilen min.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg