Oppskrift: Blåbærpai

Jeg har aldri lagd blåbærpai eller noe lignende før så jeg var veldig usikker på om jeg skulle poste denne. Er det egentlig en pai? Ser den bra nok ut? Ja, alle disse spørsmålene kom jo inn i hodet mitt, men samtidig syns jeg den var så god og den trenger jo ikke være som alle andre paier. Derfor tenkte jeg at denne oppskriften skulle få lov til å komme ut på bloggen etter å ha tenkt litt på det. Det kan hende jeg trenger masse øving for å få til en skikkelig bra pai, men jeg er faktisk veldig fornøyd med smaken på denne.

*Den ble litt mye stekt, så jeg har satt ned tiden litt.

Du trenger:

2ss sukker

1ts bakepulver

100g smør

2½dl mandelmel

 

1 Håndfull blåbær til hver form (jeg lagde 2)

1ss sukker

1ts potetmel

Slik gjør du:

Bland alt av ingredienser til bunnen sammen.

Ha litt deigen oppi en liten form. Jeg har brukt hjerteformet som er ca. 10-12 cm i bredden, men du kan bruke hva du vil.

Dytt deigen opp i kantene også.

Bland potetmel sammen med blåbær, ha de oppå deigen og dryss sukker over.

Smuldre deig over blåbærene.

Stekes på 225°c i 15-20 minutter.

Og så er det bare å finne frem en skje og spise.

Hvor bra den er som pai vet jeg ikke, men det er hvertfall en veldig god kake. Jeg har jo aldri spist pai og vet ikke hvordan det skal smake, så dette er som å bake med bind for øynene. Øvelse gjør mester, sier dem. Så da får vi prøve ut flere paioppskrifter og se hva som fungerer. Én ting er hvertfall sikkert og det er at det ikke ser ut som paien til Snehvit.

Har du noen gode idéer til paibaking så fortell meg gjerne i kommentarfeltet. Setter pris på tips til neste gang.

Som regel vet jeg hva jeg driver med og det kommer mange gode oppskrifter på bloggen min. Så hvis du ikke vil gå glipp av noen oppskrifter så anbefaler jeg deg å følge bloggen på facebook. Linken finner du under her. Da får du oppskrifter på både bakst, middager og alt mulig annet godt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg