Oppskrift: Annerledes focaccia

Dette er en litt annerledes focaccia. Jeg har brukt en focacciadeig, men jeg har gjort det litt annerledes enn mange kanskje er vant til. Absolutt verdt å prøve ut da. Den smakte helt nydelig og er faktisk den beste focacciaen jeg har lagd. Så det blir absolutt ikke siste gang, for å si det sånn. Prøv oppskriften du også da vel. Den finner du under bildet her. Og ser ikke denne bare helt nydelig ut?

Du trenger:

1pk tørrgjær
2 ½dl vann
5dl hvetemel
1dl durumhvete
2ss olivenolje
1ts flaksalt
1ts honning

Fyll:

1 tomat
5 salami
½ rødløk
Basilikum
Revet ost

Slik gjør du:

Ha gjær og vann(40°c) i en bolle og la det stå til gjæren har sunket til bunnen av bollen (ca.30sek)

Tilsett resten av ingrediensene og bland det godt sammen slik at deigen er jevn og fin.

Sett deigen til heving og la den stå i 45 minutter på benken eller over natten i kjøleskapet.

Rull deigen til en lang, tynn pølse.

Hell godt med olje i bunnen av en form. Jeg brukte en veldig liten, firkantet form, men du kan også bruke en rund form om du heller ønsker det.

Legg deigen som et sneglehus ned i formen.

Kutt salamiskiver i 2, tomater i halvskiver og den halve rødløken i skiver.

Dytt tomatskiver, salamiskiver og rødløk ned mellom deigen.

Dryss over revet ost og basilikum.

La den heve i 30 minutter.

Stek midt i ovnen på 200°c i 20-25 minutter.

Denne passer utrolig godt ved siden av det meste egentlig. Enten du vil ha suppe, gryte eller en god salat. I tillegg er den utrolig lett å lage og smaker helt fantastisk.

Lite tips til annet fyll du kan bruke:
Sopp, bacon, soltørket tomater, oliven, persille og hvitløk.

Og hvis du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter så burde du følge bloggen på facebook. Linken finner du under her sammen med både instagram og youtubekanalen min. Der er jeg også veldig aktiv så det lønner seg å følge med der også om du ønsker å se mer fra meg. Også håper jeg denne oppskriften falt i smak hos deg.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg