Ommøblering: pyntegjenstander

Jeg vet jeg sa for en stund siden at den pynten som var på tvbenken skulle få stå i fred, men så ble den rosa orkidéen i vinduet så stor at det ikke var plass til begge. Jeg har jo hatt lyst på en orkidé på tvbenken så derfor ble den plassert der nå. Den passer utrolig godt til maleriet som står der også.

Nå som orkidéen har kommet på plass så vet jeg ikke lengre hvordan jeg vil ha det der. Jeg har satt ting der som jeg syns er fint, men samtidig så syns jeg det blir alt for mye. Så det må jeg finne ut av i løpet av dagen. For øyeblikket ser det sånn ut:

Jeg syns det blir litt mye og det ser egentlig bare rotete ut, men jeg finner vel ut av det til slutt. Orkidéen og lysestaken skal hvertfall få stå der, men jeg så bort på tvbenken når jeg hadde fått satt meg ned og da fikk jeg øye på at fuglen på det lille buret i midten er blitt bøyd. Om jeg prøver å bøye den tilbake så vil den bare bli knekt. Så den må jeg bare kaste. Noe jeg syns er veldig kjipt fordi jeg likte den veldig godt, men det er jo ganske mye jeg har måtte kaste etter at jeg flyttet ut fra xen. Han pakket, han kjørte det ned til mamma. Så ja, mye ble ødelagt på den turen desverre. Sånn er det når man ikke har bil og førerkort selv og ikke kan be om hjelp til alt man faktisk har. Nå var venninna mi veldig snill og hjalp meg å flytte masse greier og hun hjalp meg å flytte hit så jeg har jo fått masse hjelp. Jeg tok med meg de fleste tingene som jeg var veldig redd for at skulle bli ødelagt, men mye som har blitt ødelagt på turen. Veldig kjedelig, men det betyr jo at man kan kjøpe andre ting.

Ting blir ødelagt. Sånn er det bare. Jeg kom meg over det. Heldigvis har jeg alle de fineste tingene og jeg er egentlig fornøyd med det jeg har her. Når jeg og venninna mi ryddet og kjørte vekk masse så fikk jeg jo kastet en god del. Så når vi en gang flytter til et større sted så vil det jo da være et problem med å finne nok pynteting til å pynte opp, men det betyr jo at jeg kan kjøpe litt og litt. Jeg elsker jo å handle på nettet og faktisk kunne kjøpe pyntegjenstander som er min stil.

For dere qom ikke husker hvordan huset i Modum så ut så kan jeg fortelle dere. Det var mange forskjellige farger og fasonger på pottene som ikke matchet i det hele tatt, masse søppel fra gjenbruken som sikkert var fra en gammel bestemor sitt hus. Ja, det var bare kaos. Helt ærlig likte jeg veldig lite av det som var av pyntegjenstander. De stod der egentlig bare for å fylle opp plassen. Det største problemet var jo at jeg kunne ikke kjøpe noe uten at det ble et helvete. Pengene mine som jeg brukte på ting jeg hadde lyst på var alltid feil. Så derfor var det masse, masse pynteting som gikk på fyllinga når jeg da flyttet hit jeg bor nå.

Jeg har jo egentlig vært ganske heldig fordi jeg føler at jeg kunne begynne på nytt. Alt som var kan jeg legge bak meg og jeg kan endelig kjøpe det jeg ønsker meg. Det er jeg veldig glad for. Fordi nå føles det mer hjemme og dette er faktisk mitt også, ikke bare et sted jeg “får lov til å bo” som det føltes da jeg bodde i Modum. Også har jeg jo fått livet mitt på riktig spor igjen. Det er faktisk ganske mye som er bedre nå enn det har vært, men det å kunne gå i de klærne man liker og kunne kjøpe pynteting man har lyst på er noe jeg har savnet. Dette er meg. Hodeskaller, drager, roser, ulver, svart og så klart alle plantene mine. Alt det gjør meg glad og jeg føler meg mye mer hel nå enn jeg har gjort på flere år.

Så i dag skal jeg prøve å finne ut av tvbanken og forhåpentligvis klarer jeg også å rydde bordet for det ser ikke ut. Hvis jeg orker og får det fint så kommer det bilder, men jeg vil ikke love noe siden jeg er ganske utslitt og kroppen er ikke så samarbeidsvillig som jeg skulle ønske. Vi får se hva som skjer.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg