Økomomisk krise

I går kveld stod jeg med oppvask. Først måtte alt skylles og så fikk jeg vasket opp alt av det blå servise. Så nå har jeg plutselig masse asjetter og skåler i skapet igjen. Det var godt å få på plass. Jeg sliter jo så mye med å holde det ryddig. Særlig nå som samboeren min ikke klarer å gjøre noe. Så da må jeg bare gjøre så godt jeg kan og håpe at det hvertfall blir helt ryddig til jul og romjul. Det er egentlig ikke så ille, men det blir fort mye oppvask når man ikke alltid orker å gjøre så mye.

I tillegg er det mange tanker når det kommer til denne strømmen. Prisene flyr og i været og man har jo snart ikke råd til mat på bordet om det skal fortsette sånn. Jeg lurer virkelig på hvor dette skal ende. Ikke bare med strømpriser, men også alt annet. F.eks er jo bensinprisene veldig høye. Så det er jo mange tanker som kverner oppi hodet. Og jeg er langt fra den eneste som tenker og bekymrer meg for dette.

Sånn er det når folk bare tenker penger. De med mye penger blåser i de med lite penger og hvordan alt dette har innvirkning på deres liv. Jeg ser jo daglig at folk skriver om deres bekymringer på facebook. Folk lurer på hvordan de skal ha råd til mat når regningen kommer. De sitter og fryser hjemme fordi dem er livredde for å bruke for mye strøm. Kanskje på tide at regjeringen får opp øynene og faktisk tar vare på dette landet de liksom skal styre.

Så ja, det er altså det som går rundt i hodet mitt for tiden. Noe som har gjort at vi har begynt å tenke på det å fyre i peisen. For vi har en liten peis som står ute i gangen. Forhåpentligvis får vi tatt den i bruk og varmet opp leiligheten på den måten i stedenfor å bruke masse penger på strøm.

Utenom det så går det egentlig ganske greit. Kroppen er som den pleier nå om vinteren, men det er jeg så vant med at jeg gjør det beste ut av dagene. Og jeg har jo som sagt fått gjort litt. Så får vi se hva denne dagen bringer. Jeg har ingen planer, men plutselig finner jeg på noe. Som i går da jeg tok runden rundt i nabolaget og fikk levert masse julekort i postkassene. Video kommer etterhvert og den ble så fin. Jeg var jo så heldig å fikk masse snø som dalte ned fra himmelen, mens jeg gikk tur. Så den videoen er det bare å glede seg til. Bildene i innlegget er altså fra i går. Nå begynner det endelig å se ut som desember. Det er så koselig. Og mer skal det bli. De har hvertfall meldt mer snø fremover. Blir vist en hvit jul i år.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det er mange i samme bås. Strømmen er dyr noe som får folk til og tenke seg om. Mat og bensin er dyrt, jula er her med masse utgifter så kommer januar med masse regninger. Men slik er det hvert år. Så jeg merker det selv men jeg tror man lærer noe av det. Det beste i livet er gratis heter det og det er jammen sant. Ha en en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg