Og sånn går det her

Siden kroppen min ikke er i stand til noe som helst i dag så har jeg egentlig bare sett på tv, sett på youtube og slappet av. Nok en kveld med levende lys fordi det får meg i godt humør. Bare det å se på flammene er så avslappende. For selvom jeg er veldig mye på sofaen/senga så klarer jeg nesten ikke slappe av. Jeg er veldig anspent og stresser hele tiden. Veldig ofte tar jeg meg selv i å tenke på ting som må gjøres. Det er alltid like kjedelig å være i dårlig form, men jeg prøver å holde meg på den positive siden. Det vil ta tid å få det positive til å komme automatisk og det sliter meg jo ut, men det er absolutt verdt det. Jeg vil heller bruke energien min på å være positiv enn å ha energi og være negativ.

Så jeg gjør alt mulig for å holde meg positiv, men det er ikke alltid lett. Spesielt vanskelig er det når jeg har så mye smerter (som jeg har i dag), men da finner jeg små ting som kan hjelpe meg. I dag/kveld ble det levende lys og youtubevideoer.

Det har vært en veldig lang og slitsom dag. Jeg har brukt mye energi på psykologtimen min fordi jeg syns det er så utrolig viktig å ha de samtalene. Så når kroppen min verker og jeg har mest lyst til å grine, mens jeg sitter i telefonen så puster jeg rolig og svarer kort. I dag ble derfor mer informasjon enn at jeg fortalte så mye. For meg var det egentlig helt perfekt. Jeg er utrolig fornøyd med psykologen min så det blir jo kjipt når neste time er over for det blir siste time i Jessheim. Veldig trist!

Allikevel prøver jeg å se lyst på alt dette. Jeg har lært så utrolig mye og jeg vet så mye mer nå enn da jeg først begynte hos psykologen. Hvert eneste råd og tips er jeg evig takknemlig for. I tillegg har jeg kommet et stykke i riktig retning. Jeg håper bare at jeg klarer å ha en mer positiv og lettere vinter med disse triksene til en bedre hverdag som psykisk syk. Når kroppen svikter er det ikke alltid like lett å være glad og positiv, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Det er noe jeg er veldig stolt av meg selv for. Endelig klarer jeg å snu mye i hverdagen til noe positivt. Jeg setter pris på alt som er positivt og jeg gjør det beste ut av det jeg har. Det er egentlig en lettelse å ha klart og løfte meg selv så mye på disse månedene. Håper bare jeg klarer det like bra til vinteren. Jeg er optimistisk og håper det blir en bedre vinter i år.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg