Nyter dagen ute

Tidligere i dag satt jeg meg utenfor leiligheten. Det var godt å sitte ut og nyte den siste tiden nå før det blir for kaldt. Jeg kjente faktisk allerede nå at det begynner å bli litt for kaldt til å sitte ute, så da hentet jeg et pledd og satt meg under det. For luften var så mye bedre ute enn inne og jeg orket ikke sitte inne. Dessuten var det utrolig koselig å bare sitte ute og se på utsikten og skyene. Også har jeg egentlig ikke hatt noe energi til å gjøre så mye. Når jeg begynte å føle at jeg var utslitt så tenkte jeg med en gang at jeg skulle komme meg ut. For er det en ting jeg ikke orker i dag så er det å ligge rett ut i senga. Jeg kommer nok til å ligge rett ut på sofaen nå i kveld, men det går greit fordi nå har jeg fått brukt litt av dagen ute.

Dette var utsikten fra stolen. Huseieren har ryddet vekk de hvite utemøblene, men jeg hadde en egen så jeg fikk sittet ute allikevel. Det er litt tomt uten hagemøblene, men når det blåser så mye som det gjorde for en liten stund siden så er det kanskje greit å ikke ha plastmøbler ute. Plutselig kan dem blåse over hekken oppå en bil eller en turgåer. Så jeg skjønner jo hvorfor de blir satt vekk om høsten. Noen ganger blåser det jo så mye at til og med trampoliner flyr sin vei.

Jeg vurderte faktisk å hente en bok, men jeg hadde ikke så veldig mye energi til noe som helst. Faktisk satt jeg bare og stirret ut i luften, koblet helt ut. Det var godt å bare sitte der for det er ganske lenge siden jeg bare har satt meg ut og slappet av på den måten. Kanskje jeg skal gjøre det litt oftere. Hvertfall så lenge det lar seg gjøre. Plutselig kommer snøen og da er moroa over. Ja, kanskje til og med før det for det var jo litt kjølig allerede nå. Heldigvis for meg har jeg nok av pledd og i tillegg har jeg tjukke tøfler som holder meg varm.

Faktisk gleder jeg meg litt til kveldene med levende lys og te/kakao. Det er veldig koselig å krype under pleddet, se på film og ha noe varmt i koppen. Jeg har faktisk allerede begynt å drikke te igjen. Om sommeren blir det alt for varmt, men nå var det veldig godt, særlig til dagens frokost. Ingenting er som å starte en høstdag med en kopp varm te. Og te er noe vi har nok av på kjøkkenet. Noe som er veldig bra for da kan jeg drikke te så mye jeg vil. Enten det er til en nydelig frokost eller en mørk høstkveld foran tven. Ja, kanskje til og med utenfor leiligheten, mens jeg ser på den vakre utsikten.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg