Nye silikonformer

Tidligere har jeg jo vist dere at jeg kjøpte baguettform og brødform, men jeg sa også at det ville komme mer. Ikke nok med at settet inneholder brødform og baguettform. Jeg har også fått tak i muffinsform og rundstykkeform. I tillegg kjøpte til smulteringformer som matcher, men ikke er fra samme sett. Mulighetene er uendelig for hva jeg kan lage fremover. Faktisk har jeg allerede begynt å bruke de. Ja, dere vet jo at jeg har brukt de 2 første formene fordi jeg har lagd både baguetter og et brød, men jeg har også brukt muffinsformen.

Som jeg sa i går så har jeg fryst ned havrepannekakerøre i porsjoner. Da brukte jeg denne silikonformen. I dag skal jeg få dem ut av formen og i en boks. Jeg håper at når jeg skal steke pannekaker neste gang så kan jeg bare legge en sånn i pannen. Dette har jeg aldri prøvd før så det er vanskelig å vite om det fungerer, men det kommer jeg tilbake til når jeg skal ha havrepannekaker til frokost. Jeg har som sagt også kjøpt silikonformer til både smultringer og rundstykker. De ser sånn her ut.

Jeg er veldig spent på den til rundstykker fordi den har hull. Når jeg jobbet på bakeri så var det stekeplater som hadde slike hull og de brødene og rundstykkene ble så flotte. Så jeg er veldig spent på denne formen. Og smultringformene skal selvsagt bli brukt til så mye annet enn smultringer. Disse har jeg faktisk ventet utålmodig på fordi jeg har så mange idéer til dem. Hvem vet, kanskje det blir litt baking i helgen. Det blir hvertfall ikke lenge til fordi disse må jeg teste ut. Med andre ord kommer det til å bli en god del spennende oppskrifter fremover. Nå som jeg har muligheten til å lage så mye spennende så kommer jeg nok til å sette av ganske mye tid til å bake. Det er jo uansett baketid fremover. Jeg har nemlig delt opp sånn at en uke er fokus på baking og neste uke er det fokus på lang gåtur. Sånn får jeg bra innhold til både bloggen og youtube uten å ødelegge kroppen for mye.

Fremover nå er det altså fokus på baking og med disse formene har jeg mye planlegging å gjøre. Så kanskje jeg skal bruke resten av dagen i dag til å planlegge en skikkelig bakedag(er). For det eneste jeg trenger nå er oppskrifter.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg