Nye frøposer

Jeg var på utkikk etter noen frø for en stund siden og gikk litt bananas da jeg først begynte å kjøpe. Om jeg får brukt alle frøene til neste år vet jeg ikke ennå, men jeg kommer til å prøve ut flere av dem hvertfall. Hvem det blir har jeg ikke bestemt meg for, men på et eller annet tidspunkt skal jeg sette meg ned og planlegge. For jeg har jo begrenset med plass og det betyr at jeg ikke kan ha en hel haug med planter, men noe kan jeg jo ha. Så da er det bare å vente og se hvilke frø jeg kommer til å bruke neste år. Dette kommer jeg selvsagt til å fortelle dere så fort jeg vet det selv. Nå kan vi hvertfall se hvilke frøposer jeg har kjøpt. Her er alle posene jeg har kjøpt nå:

Her har vi physalis, persille, gressløk, rabarbra, agurk, melon, gresskar, vannmelon og jordbær. De første frøene som jeg kommer til å så er physalis. Jeg hadde en plante som jeg hadde kjøpt for noen år tilbake, men å så det fra frø har jeg aldri prøvd. Det kommer til å bli veldig spennende å se hvordan det går. Hvis det går bra så kan jeg jo bruke physalis til å pynte kaker eller bare spise som de er. For de er faktisk veldig gode. Altså jeg hadde jo ikke kjøpt frø til noe jeg ikke kom til å spise. Det er jo bortkastet. Så jeg er veldig spent på hvordan dette går.

Noe annet som jeg vet at jeg kommer til å så er gressløk og persille. For jeg har skikkelig lyst til å ha en urtehage. Enten det er på kjøkkenet eller et annet sted. Så det skal jeg begynne på neste år. Jeg hadde også planer om å så rabarbra, men etter å ha tenkt litt på det så tror jeg det blir litt for stort for den lille plassen jeg har i hagen. Grunnen til at jeg kjøpte frøene var fordi jeg hadde veldig lyst til å bruke rabarbraen i bakst og sånt, men hvis jeg skal tenke på plassen så er det best å få mest mulig ut av den lille flekken jeg har. Litt av det samme problemet har jeg med melon og gresskar. Jeg har veldig lyst til å ha det på den lille jordflekken, men samtidig er dette det eneste stedet med masse sol som alle plantene kan stå. Og derfor trenger jeg å planlegge dette godt og finne ut hva jeg skal ha hvor.

Det blir med andre ord et veldig spennende prosjekt å jobbe med til høsten/vinteren. Frem til da har jeg årets grønnsakplanter å ta meg av, men det er jo gøy å ha noe å se frem til også. Kanskje det kan bli litt større utvalg av planter jeg kan vise dere neste år. Det hadde jo vært kjempe gøy om jeg hadde klart å få til mange nye type planter som jeg ikke har hatt før. Og ikke bare tomatplanter. Selvom det også er veldig fint å se vokse.

Hvilke planter har du lyst til å se til neste år?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Du verden dette blir det mye godt av. Herlige saker og det kan brukes til alt f.eks grillmat. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg