Nye frø til å så

Jeg har jo allerede begynt å så frø som jeg allerede hadde fra et par år tilbake, men det var mange type frø jeg ikke hadde. Frø som jeg har hatt lyst til å prøve. Så jeg måtte jo kjøpe mange flere poser med frø. Nå har jeg mye spennende til urtehage og så mye mer. Så la oss ta en liten titt på hva jeg faktisk har kjøpt.

Det er en side på nettet som jeg har kjøpt fra, som ikke er norsk. De er mye billigere og derfor har jeg hatt råd til å kjøpe en god del. Egentlig har jeg jo ikke så mye penger å bruke på sånt, men takket være den siden så har jeg fått en god del.

Jeg kjøpte 1 med blomsterfrø fordi jeg har lyst på blomster til å henge foran ytterdøra. Så jeg valgte å kjøpe petunia.

Noe jeg også har savnet er jordbær, så det måtte jeg jo ha. Utenom det så har jeg kjøpt vårløk og rosmarin på hageland. Det var noe venninna mi ønsket og jeg sier ikke nei til å prøve ennå mer.

I tillegg til rosmarin blir det også koriander, grønnkål, basilikum, dill, persille, ruccola og isbergsalat i urtehagen. Også har jeg jo et par frøposer fra før av, som også skal være en del av urtehagen. Så dette blir jo en veldig spennende urtehage på verandaen.

Jeg har også fått noen pakker med chilifrø, men det får dere se i morgen. De fikk jeg rett i jorden med en gang de kom i postkassa. I morgen vil dere også få se hvor langt alle plantene har kommet etter en hel uke. Det blir så spennende. Du vil ikke gå glipp av det.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg