Nye frø og såtid

Som jeg har sagt tidligere, så har jeg kjøpt litt flere frø. Jeg bestilte noen fra plantasjen før jeg dro til Sverige, så kjøpte jeg et par frøposer når jeg var hos dama mi. Rettelse, hun kjøpte dem og jeg spanderte middag. Men samme det. Detaljer. Poenget er at jeg har flere frøposer som jeg skal vise dere OG jeg har fått sådd MASSE nytt etter at jeg kom hjem. Så la oss ta en titt på frøene jeg har kjøpt først.

De over her kjøpte jeg i Sverige. Jeg var litt usikker på hva jeg hadde kjøpt av urter og krydder fra før av, men heldigvis klarte jeg å kjøpe med meg noe som jeg ikke allerede hadde. Oregano og mynte syntes jeg hørte veldig spennende ut. Oregano tenkte jeg å bruke på pizzaen bl.a og mynte har jeg lyst til å lage te og drinker med. Det blir med andre ord en veldig spennende sommer.

Jeg trenger stengt tatt ikke si hvilke jeg kjøpte fra plantasjen, men som dere ser så har jeg kjøpt slangagurk, tomat og 3 med blomster. Jeg skal nemlig prøve å så blomsterfrø i år. Vi må jo ha det fint i hagen og på verandaen.

Og så var man klare til å så en hel haug med frø. Jeg hentet frem potter fra garasjen og sorterte ut hvilke gjenværende frøposer jeg skulle åpne opp denne gangen. For dette jeg har sådd nå, det er ikke alt. Det kommer mer. Jeg må bare finne ut hva jeg skal så det siste oppi. For noen av frøene trenger jo litt annen potte og litt bedre plass, men nå var det disse utvalgte frøene som fikk komme i jord.

Her blir det en helt fantastisk flott urtehage etterhvert. Vel, hvertfall håper jeg det. Vi får nå se hvordan det går med frøene først, men jeg håper at urtehagen min vil bli stor og fin. Her er det egentlig bare å krysse fingrene og håpe på et flott resultat.

Nå er det bare å vente til frøene begynner å spire. Og hva gjenstår egentlig å så nå? Vel, det er bare å vente og se, for snart skal resten av frøene i jord også. Jeg må bare få kjøpt noen potter som passer først. Ikke gå glipp av planteoppdateringer på bloggen. Følg bloggen på Facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg