Nye dører åpner seg

Gårsdagen var virkelig ikke bra, men jeg holdt meg positiv og håpet på en bedre dag i dag og det fikk jeg. Kroppen føles ikke like tung og jeg har faktisk litt mer energi i kroppen. Ikke at jeg hadde noe i går. Så jeg tror at dagen i dag kommer til å bli mye bedre. Den startet med at jeg fikk med meg halvtimen med sol som kom inn i vinduskarmen. Det er alltid så koselig å få med seg. Jeg har også tatt en liten rundtur i leiligheten for å se hvordan plantene har det. Jeg syns det er så koselig å starte dagen med å se til plantene. De vokser jo så mye hver dag så jeg følger nøye med. Kanskje dem trenger vann eller noe annet. Så jeg bruker mye tid på plantene, men dem gir meg også energi igjennom glede. For det er alltid lettere å finne energi når man er glad. Da kommer energien nesten av seg selv. Derfor prøver jeg alltid å tenke positivt når jeg har det som verst. For da vet jeg at en god dag er rett rundt hjørnet.

Etter å ha sett på plantene så begynte jeg å sminke meg. For i dag hadde jeg lyst til å ha på sminke igjen. Det går så mye tid mellom hver gang jeg klarer å sminke meg, men i dag var en av de få dagene i år at sminken har kommet på. Jeg ser dette skjer med ganske mange så vi har vel bare pandemien å skylde på. Når man bare er hjemme så er det jo ikke noe moro å ta på sminke. Selvom man gjør det for sin egen del og ikke for alle andre, så kommer det fortsatt en tid der man rett og slett ikke gidder å føle seg fin lengre. Sminke blir mer slitsomt enn gøy og da går man heller uten, men i dag var ikke en sånn dag.

Det er ikke så mye, men jeg føler meg hvertfall mye mer meg enn jeg har gjort på lenge. Her hjemme har jeg gått i t-skjorte og bukse, helt basic i ganske lang tid nå. Vi får jo ikke besøk og det er jo ingen som skal se meg uansett. Det er hvertfall sånn jeg har tenkt, men det blir jo helt feil fordi jeg har aldri pyntet meg for å se bra ut for andre. Jeg har alltid pyntet meg fordi det har gitt meg glede og jeg føler meg mer som meg selv med sminke, kjole, smykker osv. Så dette må jeg bli mye flinkere på fordi det får meg til å føle meg bra. Kanskje jeg får færre dager som i går om jeg bare gjør noe for meg selv. Bare det å sminke seg kan gjøre en stor forskjell og det har jeg jo snakket om før, men så har det gått litt i glemmeboka.

Nå som det går mot vår så skal jeg hvertfall ta frem kjolene mine og få meg selv til å føle meg pen igjen. Jeg må si at det er en stund siden jeg sist følte meg pen og det er ikke sånn jeg har lyst til å ha det. Og som jeg alltid sier; om man vil endre på hvordan man føler seg så må man gjøre de endringene selv. Andre kan si så mye fint de bare vil uten at det vil hjelpe. Det er kun du som kan få deg selv til å føle deg pen. Og det er jo så viktig å finne igjen den skjønnheten som ligger rett foran seg. Den har alltid vært i speilet, men du må jobbe hardt med deg selv for å se den. Så det er noe jeg ønsker å jobbe med igjen. For jeg kan ha veldig gode dager og føle meg pen, men i det siste har ikke det vært tilfelle. Derfor er jeg nødt til å ta meg sammen og lære meg å bli glad i meg selv igjen.

Når det kommer til dagen i dag så vet jeg ikke hva som skjer. Det kommer egentlig helt an på når vi får den nye bilen. Ja, vi har faktisk fått bil, endelig! Vi har bodd sammen i over 1 1/2 år og har ikke eid bil, men nå skal jo samboeren min begynne å jobbe igjen og trenger bil så det kommer til å bli mye lettere fremover. Bare det å vite at vi kan hente pakkene på posten uten å måtte ta kollektiv er så deilig (for samboeren min). Han har hentet alle pakkene som ikke har kommet på døra og da måtte han bære dem fra bussplassen og opp hit. Det er en ganske lang bakke. Så han er nok VELDIG glad for å få bil. Og det betyr også at jeg kan kjøpe ting som er litt tunge, uten å betale 3 ganger så mye for frakt for å få det på døra. Så det er mange positive ting ved å endelig ha muligheten til å skaffe oss bil. Det eneste som er kjipt er at vi skulle  få den i går, men da kom den ikke. Forhåpentligvis kommer den i dag, men jeg vil ikke ha for store forhåpninger før den er her. Og når den er her så skal dere få se den nye bilen.

Og hvem vet, kanskje det blir noen små kjøreturer for å se oss litt rundt. For det har det ikke blitt noe særlig av. Det hadde vært gøy å kunne ta dere med på slike turer og vise dere litt rundt samtidig. Uansett blir det lettere nå som vi endelig får bil. Mange dører åpner seg.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg