Nye bøker og en produktiv dag

Jeg tenkte jeg kunne ta en liten pause nå og fortelle dere litt om dagen min så langt. Den begynte ganske tidlig og jeg har faktisk fått gjort en god del nå. Med andre ord, kroppen min verker og jeg trenger en pause. Dagen begynte med blogginnlegget om plantene mine og etter det vannet og sprayet jeg plantene. Etter det fikk jeg lyst til å gjøre mer så jeg begynte å rydde i den store benken i stua. Endelig har jeg fått somlet meg til det. Nå er det ryddig og fint i og på begge benkene i stua. Ikke nok med at det er ryddig, men jeg har også fått tørket støv der. Også når jeg så hvor fint det hadde blitt så ville jeg bare gjøre mer. Så jeg ryddet i hyllene på kjøkkenet og fikk mine nye kokebøker inn i den ene hyllen. For i går kom nemlig en pakke med kokebøkene jeg hadde bestilt. De kan dere se på bildene under her.

Dette er noen helt annerledes bøker enn jeg har kjøpt tidligere. For før var det fokus på at bildene utenpå så fristende ut og at bøkene matchet. Ja, jeg hadde en god samling av bøkene med klistremerket “Love Food”, men jeg brukte dem aldri. Jeg prøvde vel én oppskrift på 5 år så jeg fant ut at jeg trengte noen andre type bøker, men nå skal jeg også prøve ut noen litt andre type oppskrifter enn jeg ville for 5 år tilbake. Også får vi se om det kommer noen gode oppskrifter ut av disse bøkene. Jeg er hvertfall veldig spent og har lyst til å prøve ut en god del. For i går satt jeg nemlig meg ned med disse bøkene og så igjennom. Det er ganske mye som frister å lage så da får vi se om det blir noe godt fra disse bøkene eller om jeg bare henter litt inspirasjon og lager min egen vri.

Om du har lyst på noen av disse bøkene så har jeg kjøpt dem på Skvis, men de selges helt sikkert på andre steder også. Jeg hadde egentlig bestilt 2 bøker til og en film, men de hadde dem ikke flere igjen av. Så det er mulig at jeg kjøper noen flere kokebøker senere, men da tror jeg at jeg skal velge et annet sted enn Skvis for den filmen og den ene boken jeg hadde bestilt som jeg ikke fikk var ting jeg hadde veldig lyst på. Kanskje dem har det et annet sted. Hvis ikke er det garantert at jeg finner noe annet. Uansett har jeg disse bøkene og det er mange gode oppskrifter i dem jeg kan prøve ut før jeg eventuelt begynner å kjøpe noe mer.

Bruker du kokebøker eller finner du bare oppskrifter på nettet?

Følg bloggen på faecbook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg