Nydelig soppbilder

Utenfor kjøkkenvinduet mitt så er det mange små sopper som jeg har prøvd å ta bilde av. Dessverre ble ikke bildene jeg tok sist så veldig bra. Når jeg tok dem så var vinduet igjen og det kan jo ha vært noe på vinduet eller bare det faktumet at vinduet var i veien at bildene ikke ble noe bra. Så jeg lukket opp vinduet og zoomet inn på soppene. Denne gangen ble bildene mye bedre og derfor har jeg lyst til å vise dere noen soppbilder en gang til. Naturen er jo så vakker med alle disse små endringene. Ting vokser, blir borte og så kommer det nye ting. Derfor har vi sopp ute i hagen nå. Vel, det er egentlig veien opp til huseierene, men det er hvertfall veldig fin utsikt fra kjøkkenvinduet. Bare se på bildene under.

De er så vakre og det er fult av dem utenfor vinduet. Det er veldig fint å ha muligheten til å kunne se noe så vakkert rett utenfor vinduet. Jeg er jo ganske heldig for er det ikke soppene så er det blomster og en helt fantastisk utsikt. Så det blir nok ikke siste gangen jeg viser dere noe utenfor her. Og denne gangen ble det noen veldig flotte bilder. Disse bildene er jeg fornøyd med fordi dem får frem detaljer og det er riktig fokus. Nøyaktig slike bilder jeg hadde lyst på. Nesten sånn at jeg vurderer å fremkalle dem bare for å ramme inn et av bildene, men jeg vet virkelig ikke hvor jeg skulle hatt det bilde akkurat nå så det får vi vente med. Jeg kan jo fortsatt fremkalle bilder, men da blir de liggende i skuffen inntil videre.

Kameraet fungerer helt greit nå, men jeg ser den sliter litt mer med å fokusere nå eller før. Akkurat det er litt kjedelig, men det ble bra bilder og jeg har mye tålmodighet. Det aller viktigste er at jeg faktisk har et kamera jeg kan zoome med og som tar gode bilder. Om jeg må bruke litt ekstra tid gjør meg ingenting. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg har penger til et nytt heller så jeg må gjøre det beste ut av det jeg har. Denne gangen kranglet det ikke like mye. Jeg har nemlig hatt problemer med at kameraet går inn på meny når jeg prøver å trykke inn knappen for fokus. Det skal jeg love dere er ganske frustrerende. Det skjedde hundre ganger da jeg skulle ta bilde av de søte pingvinene i Bergen og det ødelegger mer enn lysten til å ta bilder til slutt. Derfor har jeg veldig lite bilder fra turen med det kameraet, men det kommer flere turer og det ser ut som kameraet har tatt seg litt sammen siden den gang.

Når det kommer til dette kameraet jeg bruker så er jeg veldig glad i det. Det er kameraet jeg kjøpte når xen solgte huskyvalpen (Elvis) når jeg var på ferie med mamma. Så jeg fikk pengene og kjøpte kameraet slik at jeg hadde noe verdifullt med en enda mer verdifull historie bak. Så nå som det oppfører seg bedre så er jeg veldig glad. For det er ingenting jeg heller vil enn å kunne bruke dette kameraet igjen. Også syns jeg det er veldig koselig med slike bilder jeg kan ta med dette kameraet. For måten jeg bruker kameraet på kan jeg ikke bruke mobilkameraet. Dette kameraet tar helt sykt bra bilder på zoom. Jeg elsker det! Så jeg håper det blir mange flere bilder med dette kameraet. Mitt største ønske er å få tatt nærbilder av ekorn med kameraet for når jeg gjør det med mobilen så blir det jo bare kornete. Kanskje jeg en dag kan få til det.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg