Ny gitar i hus

Etter at samboeren min hadde fått kjøpt gitaren så ville han bare hjem og spille. Så når vi kom hjem så var det nøyaktig det som skjedde. Sang etter sang etter sang blir spilt med den nye gitaren han har kjøpt. For den gamle gitaren har ikke vært helt bra å spille på og da har ikke spillegleden vært der heller. Nå som han har en gitar som låter fantastisk så blir det nok veldig mye gitarspill i dagene fremover. Det er så koselig å høre at han koser seg med musikken.

Det skal jo litt til for å være sammen med en musiker. For det første må man like å høre musikk og man må tåle at samboeren bruker mye tid på å spille musikk og synge. Man må være forberedt på å høre de samme sangene bli spilt opp igjen og opp igjen. For det er det som er med musikere. Det blir mye repetisjon og noen pauser, feil og noen ganger må begynne fra starten før sangen er ferdig. Du må være klar over at mye plassblir brukt til instrumenter. En musiker har aldri bare en gitar.

Nå tror jeg at jeg har funnet den mest omtenksomme og snilleste musikeren som finnes da. Han lager tid til meg, han er alltid snill og god, han spiller ikke hvis jeg har vondt i hodet eller er utslitt. Selvom jeg prøver å alltid si at han kan spille så har jeg mine dager hvor jeg faktisk trenger stillhet. Han er veldig forståelsesfull. Jeg føler meg utrolig heldig som har han og jeg vet jeg sier det ofte, men det er fordi jeg aldri har hatt det så bra som jeg har med han.

Her er altså den nye gitaren, samboeren min sin beste venn. Han spilte litt for meg før han forsvant inn på soverommet/kontoret. Og jeg må si at denne gitaren låter tusen ganger bedre enn den gamle gitaren hans, men det er jo ikke så rart når den ikke er i så god stand lengre. Den har blitt spilt mye og han har hatt den i mange år. Så nå er det ei ny gitar i hus.

Jeg syns det bare er koselig. Han får brukt pengene sine på seg selv og ikke bare på regninger. Nå har jo jeg brukt mye penger på klær osv. til meg selv så det var på tide at han fikk svidd av noen tusenlapper på seg selv også. Dette er jo noe han har ønsket seg og snakket mye om. Han har regnet på det og alt mulig. Så ja, dette var virkelig fortjent og helt greit. Nå kan jeg lytte til gitarspilling og den flotte sangstemmen hans. Det løfter humøret mitt og jeg vet han koser seg veldig mye. Mer trenger ikke jeg for å være lykkelig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg